Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancesalg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
 Alle jer der tilbyder call-service/salg kan nok svare mig på nedenstående.

Er freelancesalg efter følgende model muligt/noget der tilbydes?

Produktet: abonnement på serviceydelse.

- der sørges for liste med emner.
- der betales et mindre/fast beløb for omk til tlf .
- der betales et aftalt beløb for et booket møde.
- der betales et aftalt beløb for hver indgået/underskreve aftale. (tanken er ca kr 1500-2000 pr stk) 

Der betales altså ikke et beløb per emne der ringes op, men efter resultater. Freelancesælgeren er derfor heller ikke forpligtet til at ringe på emnerne inden et bestemt tidspunkt, men kan selv tilrettelægge  tiden til det (dog mellem 08:00 -og 16:00 på hverdage) og evt bruge disse emner mellem andre opgaver.

Mit indtryk er sådan at man normalt betaler et fast beløb per opringet emne/virksomhed, men uden garanti for hverken salg eller møde - jeg vil dog gerne vide om der findes virksomheder der kan tilbyde at påtage sig opgaven efter ovenstående model?

Mvh

Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:52
Hejsa

Det kommer an på, hvad det er der skal sælges, samt hvor svært det er.

men jeg er da villige til at høre mere om opgaven.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Hej...

Jeg startede selv sådan et firma for et par år siden. Mange virksomheder synes det er en god løsning, hvis der er en kompetent ekstern sælger, der ønsker at løse opgaver for dem ud fra en "no Cure No pay model".

Nedenstående tager udgangspunkt i, at du kommer i dialog med en virksomhed, der allerede har en lille sælgerstab ansat - deres problem er, at de ikke kan komme hele vejen omkring alle de potentielle kunder de kan har, og det er her du kan træde til (hvis du skal være den eneste sælger, stilles der typisk krav til det du skal levere.).

Ad 1. En liste leveret af samarbejdspartneren kan være ok, men min erfaring er, at de lister man modtager er renset for interessante emner, som interne sælgere ringer på. Derfor skal du bygge dine egne kunder.

Ad 2. Når dine kunder ikke har kontrol med, hvem du arbejder for hvornår, kan det være en god ide at tage denne omkostning selv.

Ad 3. God ide at kræve betaling pr. møde. (du kan evt. lade sværhedsgraden af mødet afgøre beløbet)

Ad 4. Jeg vil anbefale dig at opkræve en %-del af aftalebeløbet, da en aftale til f.eks 100.000 kr. forhåbentligt er mere værd for virksomheden end 1.500 kr. i salgsindsats.

Jeg leder selv efter en dygtig freelancesælger, der ønsker en attraktiv indtjeningsmulighed.

Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 17:20
Dato: 01-06-2007 19:51:51
Forfatter: advice Company Aps
Hejsa

Det kommer an på, hvad det er der skal sælges, samt hvor svært det er.

men jeg er da villige til at høre mere om opgaven.

mvh

Hej Advice - jeg har sendt dig en E-mail med lidt uddybende info - kontakt mig hvis der mangler info eller hvis opgaven kunne have interesse.

Mvh

Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 17:27
Dato: 01-06-2007 20:20:01
Forfatter: Kenneth Christiansen
Hej...

Jeg startede selv sådan et firma for et par år siden. Mange virksomheder synes det er en god løsning, hvis der er en kompetent ekstern sælger, der ønsker at løse opgaver for dem ud fra en ''no Cure No pay model''.

Nedenstående tager udgangspunkt i, at du kommer i dialog med en virksomhed, der allerede har en lille sælgerstab ansat - deres problem er, at de ikke kan komme hele vejen omkring alle de potentielle kunder de kan har, og det er her du kan træde til (hvis du skal være den eneste sælger, stilles der typisk krav til det du skal levere.).

Ad 1. En liste leveret af samarbejdspartneren kan være ok, men min erfaring er, at de lister man modtager er renset for interessante emner, som interne sælgere ringer på. Derfor skal du bygge dine egne kunder.

Ad 2. Når dine kunder ikke har kontrol med, hvem du arbejder for hvornår, kan det være en god ide at tage denne omkostning selv.

Ad 3. God ide at kræve betaling pr. møde. (du kan evt. lade sværhedsgraden af mødet afgøre beløbet)

Ad 4. Jeg vil anbefale dig at opkræve en %-del af aftalebeløbet, da en aftale til f.eks 100.000 kr. forhåbentligt er mere værd for virksomheden end 1.500 kr. i salgsindsats.

Jeg leder selv efter en dygtig freelancesælger, der ønsker en attraktiv indtjeningsmulighed.

Hej Kenneth - tak for indlægget. Det er rigtig nok en slags ''no-cure-no-pay'' model og jeg forestiller mig såmænd bare, at en freelance sælger eller en mindre call-center virksomhed, kunne bruge lidt at sælge på i ''stille'' perioder og er de dygtige sælgere, så er jeg sikker på at denne slags salg ikke afskrækker dem.

Hvis du får kontakt til en dygtig freelancesælger, må du meget gerne henvise til mig eller sende en besked.

Mvh

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)