Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg appellerer til alle jer dejlige amino’er med viden indenfor SEO

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det offentlig/private samarbejde State of Green lancerede i oktober 2011 portalen www.stateofgreen.com

Under udviklingen af denne portal, som er en overbygning på et tidligere projekt, valgte man ikke, at SEO optimere. Dette har i den grad kunnet ses på vores organiske trafik. Dog har vi utrolig meget information, hvilken selvfølgelig giver lidt. Vi har haft Google pagerank 7.

Jeg får ansvaret for denne portal i juni og er i den forbindelse begyndt at se på vores Analytics konto. Til min overraskelse begyndte den organiske trafik at falde drastisk i sidste uge (Faldet med 60-70%).

Mit spørgsmål er derfor om der er nogen af jer, der kan komme med en forklaring på dette?

Som en ekstra information gik vi i luften med vores kinesiske version 1. maj. Kan dette evt. have noget med dette at gøre?

Jeg ville blive meget glad, hvis nogen af jer kunne komme med en forklaring?

Stil endelig spørgsmål, så skal jeg forsøge at besvare dem.

Mvh
Rasmus

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Jeg rendte lige din side igennem. Har I lavet URL'er om efter aktivering af det kinesiske sproglag? Altså tilføjede I eksempelvis /en/ og /cn/ ved denne aktivering, og blev de gamle URL'er da peget videre til de nye adresser?

Ved at søge jeres hjemmeside ud på Google, tyder det på at I har problemer med duplikeret indhold. Jeg kan bladre til side 53 (I har ca. 7.400 resultater), hvorpå der står, at Google har udeladt resultater, som ligner for meget. Er det noget du har kigget efter?

MVH

Jakob

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Google har lige lavet en Penguin update for 3 uger siden så kan være i ser resultaterne af denne i jeres trafik:)

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Tak for din kommentar. Vi er nu ved at kigge på det.

Jeg har også fået et tip om, at det muligvis er Google opdateringen Penguin, som kan have lavet rod i det.

Mvh
Rasmus

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mbsp,

:) Tak for dit indlæg. Jeg fik også denne kommentar over privat mail.

Det kan godt være vi skal se lidt mere på vores SEo den kommende tid.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at download det gratis program der hedder: Screamin Frog SEO Spider.

Kør en test og du vil se en masse sider med status kode "Connection Refuces" m.v.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Som Peter også opdagede, lader det til at siden er temmelig let at hive ud af kurs. Et par simultane connections, og så fik jeg også Connection refused. Er der noget automatiseret spam-bekæmpelse aktiveret på siden?

/Jakob

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus Jakobsen:

Det offentlig/private samarbejde State of Green lancerede i oktober 2011 portalen www.stateofgreen.com

Under udviklingen af denne portal, som er en overbygning på et tidligere projekt, valgte man ikke, at SEO optimere. Dette har i den grad kunnet ses på vores organiske trafik. Dog har vi utrolig meget information, hvilken selvfølgelig giver lidt. Vi har haft Google pagerank 7.

Jeg får ansvaret for denne portal i juni og er i den forbindelse begyndt at se på vores Analytics konto. Til min overraskelse begyndte den organiske trafik at falde drastisk i sidste uge (Faldet med 60-70%).

Mit spørgsmål er derfor om der er nogen af jer, der kan komme med en forklaring på dette?

Som en ekstra information gik vi i luften med vores kinesiske version 1. maj. Kan dette evt. have noget med dette at gøre?

Jeg ville blive meget glad, hvis nogen af jer kunne komme med en forklaring?

Stil endelig spørgsmål, så skal jeg forsøge at besvare dem.

Mvh
Rasmus

Hvad det store fald lige skyldes er svært at sige uden langt flere detaljer (da det ikke passer særlig godt sammen med Penguin).

Men I har nogle store udfordringer omkring dublicated content, altså ens indhold der ligger på flere URL´er.

Google ser ca 500 sider som værende unikke, men har i alt ca indekseret 7000 sider.

Derudover er jeres sidetitler meget dårlige, der er mange sidetitler som går igen på 2-3 sider, hvilket også er rigtigt skidt. Så generelt er der plads til meget store forbedringer alene omkring DC content.

Derudover er der nogle problemer omkring navigation, et hurtigt eksempel er denne side jeg landede på fra Google: http://www.stateofgreen.com/en/Profiles/Climate-Circle/Solutions/Lemvig-Biogas-Plant/Map

Jeg kan se et kort, men jeg kan ikke se hvor henne jeg er på siden (hint: breadcrumb menu), hvor jeg læser mere om det jeg er havnet på, eller noget andet. Når jeg lander på sådan en side er min første tanke om den er færdig.

Der er sikkert flere ting hvis man går i dybden, men de ting jeg har nævnt her vil i hvert fald hjælpe meget hvis såfremt de bliver løst.

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det virker nedslående med jeres kommentarer, så er jeg glad for dem.

Vi har fra mange sider fået kritik af navigationen, og jeg må også indrømme, at det ikke er optimalt.

I har med jeres kommentarer givet mig en del at tænke over.

Noget af det vil jeg se på med det samme og andet vil jeg vente med, til en usability test senere på året.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)