Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nøgleord i forbindelse med start af virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. 

Jeg har i tanke at starte en webshop og håber på at kunne få hjælp fra nogle af jer mere garvede iværksættere.

Efter at have kigget lidt rundt på Amino og læst nogle forskellige debatter har jeg fundet frem til mange ting jeg skal få styr på hen af vejen. 

Jeg vil dog gerne spørge jer, hvad det vigtigste er i forbindelse med åbning af webshop? (jeg har i øvrigt ingen erfaringer med programmering eller hjemmeside opsætning)

- Aftale med nets (pris, udbyder, vigtighed).

- Webshopløsning (program, pris, funktionalitet, brugervenlighed)

Hvad er der udover super vigtigt fra start af. Jeg har bemærket SEO kan blive rigtig givtigt at have styr på når først virksomheden er oppe at køre, men hvilke ting skal jeg huske inden jeg når dertil!

Alt feedback er brugbart! Keep it coming :)

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 21:17

Hej Lars.

Hvad er vigtigst på en bil, rattet eller hjulene?

Min pointe er at der ikke er et entydigt svar på hvad der er vigtigst - det hele afhænger lidt af sammenhængen. Samtidigt er det ikke sikkert at det der er vigtigt for en shop er vigtig for en anden. Så alt i alt synes jeg ikke det giver meget mening at svare dig, når vi ingen information har omkring hvad du har tænkt dig at lave. Der er lavet en del bøger omkring opstart af webshop, måske var det en god start? 

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:31
Nu vil jeg nok snarere starte et lidt andet sted:

Definere hvad du vil med din webshop - hvad vil du sælge?
Hvem skal jeg handle med - hvis ikke du har et produkt?

Webløsninger / shopløsninger kan jo købes - og den del handler for dit vedkommende at hitte en løsning, som gør det så let for dig som muligt.

Betalingsløsning er straks lidt mere tricky.

Men start med at finde ud af hvad du vil sælge - og til hvem...

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 21:48

Jeg har styr på produkt og målgruppe. Jeg har mere eller mindre fundet et par brugbare leverandører som jeg venter vareprøver af, så jeg kan komme i gang med åbningen :)

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 21:50

jJeg har styr på produkt og målgruppe. Jeg har mere eller mindre fundet et par brugbare leverandører som jeg venter vareprøver af, så jeg kan komme i gang med åbningen :)

Har du nogle ideer til webløsninger og hvad mener du med at betalingsløsningen er tricky.

Tak for din foreløbige feedback Lasse :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit svar, hvilket iøvrigt gælder for stort set alle iværksætter projekter, er tid og penge.

Det er tidskrævende at drive en virksomhed, og en webshop er ingen undtagelse. Der skal arbejdes en del før man begynder at høste frugterne, og de skal ofte geninvesteres i den første tid.

Penge kræver det jo som sagt også, og jo flere du har, jo bedre. Siden du ikke selv skal lave opsætningen koster det noget, varelager, søgemaskineoptimering, Adwords etc. Det løber stærkt.

Som min tidligere revisor sagde, er der penge nok kan alle problemer løses :-)

Mvh Carsten

PS: Det var nok ikke lige det råd du forventede, men det er de to vigtigste ting jeg har haft/manglet de 3 gange jeg har startet virksomhed.

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 20:05

Som sagt er alt feedback til gavn. Jeg for læseferie på onsdag og vil derfor ligge kræfter i projektet hen over ferien. Har haft 2-3 jobs ved siden af skole og har det endnu. Planen er at sige det mest tidskrævende job op så snart hjemmesiden er kørende. Penge bør ikke blive noget problem pga min opsparing. Det er kun et spørgsmål om jeg er villig til at ofre :).

Hvor meget tror du cirka jeg skal bruge på opsætning af?:)

Og som du også nævner. Planen er ikke et høste af fortjenesten før virksomheden er tæt på færdigudviklet.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:26

Det lyder som om at du er godt på vej :-)

Jeg ville helt klart prøve at smide opgaven med design og opsætning af sitet ud her på amino, og/eller på freelancer delen. Der er mange web iværksættere her, som kan give meget skarpe priser.

Prisen er meget afhængig af hvilke funktioner du skal have.

Mvh Carsten

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 06:59

Hvis jeg får en til at lave siden for mig får jeg vel ikke særlig god mulighed for at ændre på siden?

Du vil ikke anmelde et opsætningsprogram eller hvordan ser du på den mulighed?

Mange tak for hjælpen.

Mvh Lars :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:57

Hvis du kigger på de mange tilbud der gives her på Amino, går WordPress igen mange gange. Det, eller et andet system lader dig rette, tilføje, slette tekster, billeder og meget andet. Det er meget fleksible systemer som gør at du kan holde siden opdateret uden at kende noget til programmering.

mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)