Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret for privat handel

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder underligt at køber har snakket med sin revisor, men okay. Lyder som en person der bare snakker. Køberen skriver  "sagsøger jeg dig for snyderi" - Ville man ikke skrive bedrageri, når man nu har snakket med en advokat også... Køberen kan desuden ikke kræve erstatning af dig på grund af dette, da du ikke er ansvarlig for at køberen ikke har en dankort terminal.

Havde jeg været dig, ville jeg straks tage screenshots af din annonce du oprettede (som bevis for at det er en privat handel) - plus gemme alt kontakt mellem dig og køber. 

Derefter ring til forbrugerstyrelsen og beskriv sagen 100% som der står i jeres samtale. Få deres svar på skrift.

Hvis den har virker som den skulle da du sendte den (hvilket du har bevis for i form af billeder) og køberen ikke kan dokumentere at den er defekt. Køber ikke engang prøver at få hjælp og bare vil sende tilbage med det samme, så må sige at jeg tvivler meget på der vil kunne komme en sag ud af det.

Se hvad der sker før om 3-4 dage. Ærlig talt så lyder det ud fra beskederne personen sender, at han / hun bare prøver at true dig til pengene af en eller anden grund. Alt for meget udenomsnak og en truende skrive adfærd i de svar der fra personen, til at det virker seriøst at der har været samtale med en advokat. 

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nu nok man skal tage den med den ro som der nu engang skal til !

Forudsat at du ikke er en bandit og har solgt en defekt terminal (og det går vi ligesom udfra her) og du er 100% sikker på at den virkede da du afprøvede den så ville jeg sige "REND OG HOP"

Alt andet lige så kan det jo også være at kunden har ødelagt den, f.eks. ved at sætte den forkert til eller hvad ved jeg, det kan jo også være at vedkommende slet ikke ved at der skal en indløsningsaftale til før den virker eller måske virker den og vedkommende har bare fortrudt eller ......

 

Kim Vinberg:
Ærlig talt så lyder det ud fra beskederne personen sender, at han / hun bare prøver at true dig til pengene af en eller anden grund. Alt for meget udenomsnak og en truende skrive adfærd i de svar der fra personen, til at det virker seriøst at der har været samtale med en advokat.

Og jeg er helt enig i at det virker som om at din kunde forsøger at presse dig til at annullere handlen.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

DBA skriver selv på dba.dk at der ved privahandel ingen fortrydelsesret er: http://sikkerhed.dba.dk/artikler/jeg-har-fortrudt-mit-kob-kan-jeg-returnere-til-saelger/

Så diskusionen er vel om det kan sansynliggøres at handlen måtte antages som en erhvervshandel!

Men hvorfor holde så hårdt på at gennemføre handlen - det lyder da ikke til, at det er så svært at afsætte terminalen til en anden?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)