Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret for privat handel

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 14. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bruge for jeres hjælp. Jeg har solgt en brugt dankortterminal i sidste uge (privat handel). Køberen har set min annonce på dba, og hun har modtaget pakken den 07.05.12. Jeg har testet den før forsendelsen og sendt en mail med billeder så køberen kan se at terminalen virke.  

Men køberen skriver til mig på telefonen i dag om at hun gerne vil returnere den:

Køber: Hej, da du ikke tager telefon vil jeg sig at jeg returnere din dankort terminal, som du sagde har jeg tilsluttet den blå ledning til, men det gav ingen resultat. Jeg har spurgt andre om hjælp, men intet virker. Derfor ønsker jeg at returnere dankortet tilbage, så snart du har det, vil jeg gerne have min penge tilbage. Du kan beholde de 80 for porto. Tak for handlet.

Mig: Hmm, hvad er det der ikke virker? Kan du ikke få starte den op eller hvad? Jeg har testet før jeg sendt til dig, og har også sendt dig billeder. (har sendt billeder af terminalen hvor den startet op)

Køber: For det første er de så beskidt du tror det løgn. (den er lidt beskidt, men jeg har heller ikke sagt at den er rent) Jeg har sat den ene til strøm og tænder op, det andet udstyr der er ikke ledning med. (Jeg har fortalt køberen at strøm til den anden del overføres via. et kabel, derfor er der kun en strømledning) Men jeg vil ikke diskutere det yderligere. Du har din pakke i morgen med posten, og jeg vil gerne have min 2600kr på kontoen senest torsdag.

Mig: Du kan ikke bare returnere hvis den virker. Det har jeg også skrevet i mailen(jeg har lovet at hvis ikke terminalen virker så får hun penge retur). Strøm kør igennem et kabel som jeg har fortalt dig. Du kan bare kigge på vejledningen.

Køber: Efter købe lov har jeg 14 dags retur ret, så det kan jeg godt.

Mig: Det er kun for erhverv min ven.

Køber: Det er lige meget hvad du køber, der er 14 dags retur ret. Og desuden er den købt til erhverv brug. (Jeg ved jo ikke hvad hun har købt den til, og vi handler som privat)

Mig: Det er jeg ikke sikker på. Jeg ringer til forbrugerstyrelsen.

Køber: Gøre det

Mig: Har sendt dig et link som du kan læse om det. (har sendt et link til forbrug.dk)

Køber: Hej, jeg har snakket med min revisor og advokat plus forbrugerstyrelsens. Efter og har snakket med dem, skal jeg give dig 3-4 dage til enten lav dankort terminalen så det er brugbare eller returnere mine penge tilbage. Sker det ikke ind for de næste 3-4 dage sagsøger jeg dig for snyderi. Så valget er op til dig. Jeg har mistet kunder på grund af jeg ingen dankort terminal, og det vil jeg søg erstatning for, plus jeg vil søg om at for erstatning for sagsomkostningerne. For os betyder 2600 intet, men som køber forventes der det der bliver aftalt.

Mig: Hvad snakket du om? Det jeg har lovet er at hvis terminalen ikke virker så vil jeg tage den tilbage. Men jeg har selv testet den og har også sendt dig billeder så du kan se at den godt kan starte op. Hvis du ikke kan finde ud af at bruge den så er det en anden sag. Jeg har været høflig over for dig og så vil du sagsøge mig?

Køber: Hvis den har virket så vil jeg ikke går så meget op i det, Jeg har ikke engang lyst til at diskutere med dig, jeg har givet dig tid. Tænk over det. Andet har jeg ikke at sig. Og kommer med høflighed så tror jeg også jeg har været høflig nok. Og ja jeg vil meget gerne sagsøge dig, for mig er det intet problem. Da jeg intet har og miste. Tak for farvel.

Mig: Hvorfor tager du ikke telefonen? (jeg har prøvet på at ringe, men hun tager det ikke) Jeg har ikke snydt dig da terminalen virker, og der er ikke returret når man handler privat, du kan selv læse det på dba eller forbrugstyrrelsen. Du gider ikke kommunikere og så forventer du at jeg vil returnere penge?


Køberen ringer tilbage lidt senere og hun er meget sure, og vil ikke diskutere med mig. Hun vil heller ikke fortale mig præcis hvad det er der ikke virker, og om hvordan hun har sættet terminalen op.

Hun truet mig om hvis ikke jeg giver hende pengene tilbage så vil hun sagsøge mig. Og jeg har 3-4 dage til at tænke over det.

Hvad skal jeg gøre? Hvem af os har ret?

Jeg håber i vil hjælpe. På forhånd tak.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det privat handel og du har solgt varen som virkede og den rent faktisk virkede er der intet at komme efter !

Noget andet hvis du ved den ikke virker og sælger den, så er det bedrageri

Jeg solgte engang en bil privat og køber nåede ikke hjem før den var brændt sammen, det hæfter jeg ikke for, da den købes som beset!

Bilen havde iøvrigt ingen problemer haft mens jeg havde den, så rent tilfællet den døde :(

Kunden ringede og sagde det, men var ikke sur, men trist og give 10,000 for en tur på 300 km :(

Tilmeldt 14. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Den virkede i hvert fald da jeg havde den. Har også sendt hende billeder af terminalen hvor den er startet op.

Jeg tror det er fordi køberen ikke kan finde ud af at sætte terminalen op at hun gerne vil returnere.

Hun har truet mig med at hun vil sagsøge mig, og det kan jeg ikke lide :(

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 69
Fra  POS-Consult I/S Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PowerDk

Det lyder jo helt klart som en betjeningsfejl fra din kunde/køber, da det jo er en lidt besværlig måde den skal kobles sammen på. Jeg ville tage pakken retur hvis jeg var dig og så teste om terminalen stadig virkede, og hvis dette er tilfældet retunerer 2000,-, og beholde de sidste penge for din tid. Du kan jo sikkert sagtens komme af med terminalen til anden side, om ikke andet kan du smide mig en mail og så kan vi nok finde en køber:-)

Med Venlig Hilsen
Kasper Snedker Jørgensen

POS-CONSULT I/S - KORTPRODUKTION, BETALINGS- OG KANTINESYSTEMER - WWW.POS-CONSULT.DK

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 69
Fra  POS-Consult I/S Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Og forresten, der er nødvendigvis ikke returet for b2b, det kommer an på salgs og leveringsbetingelserne:-)

Med Venlig Hilsen
Kasper Snedker Jørgensen

POS-CONSULT I/S - KORTPRODUKTION, BETALINGS- OG KANTINESYSTEMER - WWW.POS-CONSULT.DK

Tilmeldt 14. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for svaret, men jeg tror ikke at køber vil med på det. 

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart lyder køberens udtalelser som bluff. Jeg kan ikke forestille mig at køberen har talt med hverken revisor eller advokat. Forbrugerstyrelsen giver som jeg kan se også dig ret.

Der er ingen returret på private handler, hvilket gør køberens påstand fejlagtig. Du har som du skriver også taget billeder af et funktionelt apparat, så der skulle ikke væren noget at komme efter med mindre de oplysninger du har givet os er forkerte ;).

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forholder mig ikke til det forbrugerretslige i dette. Men jeg går ud fra, at terminalen er f.eks. fra Point eller en anden udbyder? De ejer terminalerne - og står også for vedligeholdelse (forudsat, at I laver ejeroverdragelse osv.) Så bed køber kontakte dem og bede dem om hjælp til at tilslutte terminalen. Jeg købte selv en terminal, der viste sig at være defekt sidste år (jeg føler mig overbevist om, at sælger ikke gjorde noget i ond tro). Da Point stod for PSAM og ejerskifte, kontaktede jeg dem og de sendte mig en ny terminal (jeg betalte kun for leveringen). Sælger blev dermed holdt skadesløs - og jeg fik en ny terminal.

Da jeg ikke kender historien for ejeroverdragelser osv. for den terminal, du har solgt, skal jeg ikke kunne sige, om det samme er gældende for dig, så dette er blot et tip. I øvrigt sælger man vel ikke en terminal til en privatperson - da der - så vidt jeg ved, kræves CVR-nr. for at kunne få en indløsningsaftale med Teller, og dermed kan man ikke som privatperson bruge en dankortterminal til noget?

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Århus
Tilmeldt 4. Feb 09
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt klart et privat køb og der er ingen returret på det. hvis du ikke har sendt en moms kvitering kan du være helt rolig.

Hvis jeg forstår det ret så er det en privat annonce du har lagt ind på dba og da der ikke er returret på brugte vare kan du være helt rolig.

DU SKAL AFVISE MODTAGELSEN AF PAKKEN så kan hun gøre hvad hun vil med den det er ikke dit problem

Mvh Jesper  

Info om 
Byt-bil.dk er gratis for alle

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen returret for private. Afvis pakken og sig tak for handlen til hende.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)