Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Innovation i traditionelle erhverv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg arbejder en del på en køreskole, hvor nogle af mine roller blandt andet er markedsføring, hjemmeside osv. Jeg kender ejeren - Skolen har været i samme familie i 50 års, og med alt respekt, kunne skolen godt bruge et skud frisk blod.

Mange ting kunne laves lidt mere smart og simpelt, og det er noget af det jeg gør.

Men i min tid på skolen, er jeg begyndt at se det sjove i at modernisere virksomheder indenfor de mere traditionelle erhverv. Jeg forsøger på kørskolen, men tanken om at starte fra bunden har strejfet mig.

Jeg leder efter et større projekt, som jeg vil i gang med inden for det næste år, og har mange ideer oppe og vende(og AMINO kommer til at lægge øre til de fleste af dem:-) ).

Selv ser jeg et stort potentiale i at starte en mere frisk og moderne virksomhed indenfor et traditionelt erhverv. Som eksempel kan vi tage vinduespudsning. Der findes en del firmaer, men mit indtryk(jeg har gransket markedet relativt kort) er at de fleste er tilfredse med deres størrelse, ikke bruger store summer/anderledes metoder for at markedsføre sig.

Har nogle af jer gjort jer samme tanker? Kunne man gå ind i et traditionelt erhverv og ''innovere''?

Innovation er et fint ord, og passer måske ikke helt i denne sammenhæng(men alligevel), men det er så poppet, at jeg regner med at en masse vil falde over denne tråd:-)

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:31
Hov, hvorfor står jeg som Anonym?

Det er mig, Nikolaj Astrup Madsen, der har posted ovenstående!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:14
Det minder mig om et fritidsjob jeg havde mens jeg studerede. Der var nogle ting som var ret uhensigtsmæssige, så det havde jeg forsøgt at skitsere, og komme med løsningsforslag til. Stolt fremlagde jeg det for underdirektøren, og fik blot svaret: Du er ikke ansat til at tænke!

Så kunne jeg lære det....

Nå, for at svare på indlæget, så ja, jeg tror at man kunne tilføre mange traditionelle erhverv meget ved at arbejde med nye metoder. Som regel er det nok virksomhedens fader, som måske har drevet virksomheden i mange år, som er den største hindring. Jeg var engang ansat i en virksomhed som altid sagde, at det der har virket i 30 år, virker nok også de næste 30 år (groft forenklet). På mindre end tre år gik virksomheden fra knap 600 ansatte til 30 ansatte. Jeg tror at den primære årsag var, at direktionen holdte for fast i det der havde virket hidtil, og ikke turde gå andre veje.

Den udfordring tror jeg ofte man vil få som "fornyelsesagent". Der sidder også mange enevældige konger rundt om i landet

mvh Carsten

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:22
Hej,

Godt eksempel. Ja den kan være svært at få gennemtrumfet nogle ideer i virksomheder der lever efter ''De har virket de sidste 5, 10, 20, 30 år - Så gør det sku nok også de næste 5, 10...

Er der andre der har prøvet noget lignende?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)