Jeg begyndt igår at lege med tanken om at opsætte et forum på min teknologi blog, for at skabe et stærkere fæleskab iblandt brugerne. Det lykkedes til sidst, ved at bruge buddypress.
Der mangler et eller andet, som indbyder folk til at tilmelde sig og logge ind for at deltage. Mellem det mørke banner og overskriften Forum kan du indskyde en vandret sektion, hvor du har en tekst/reklame, der indbyder folk til deltagelse, fx "Kom og vær med" eller "Sig din mening om teknik" eller noget andet, som hurtigt kan fange. Der skal være login-felter samt link til opret ny bruger. Bare et forslag.
Dit forum favner også for bredt. Der er intet specificeret om det er it eller fly-teknik, miljø-teknik, biler og motorer, power-teknik eller hvad.
Da jeg har et tema under udvikling af en dygtig designer, vil jeg ikke gå igang med at lave en masse om endnu. Der er login felter i toppen, førhen havde jeg login box some widget, men indtil videre er den lige fjernet for at undersøge hvad effekten er.
Du har ret i at forumet favner bredt, hvis man havner på forumet uden at have undersøgt siden først. Men jeg regner med at de fleste hurtigt vil regne det ud :-)
... forumet favner bredt, hvis man havner på forumet uden at have undersøgt siden først. Men jeg regner med at de fleste hurtigt vil regne det ud :-)
Det har du ikke tid til på internettet! Hvis du ikke kan give brugeren en spontan forståelse af, hvad siden handler om, er vedkommende sandsynligvis allerede på vej væk. Dit site er helt nyt, og du vil gerne lokke nye brugere til.
It er i sig selv nok for bredt, hvis det er det, du mener. I princippet kan hardware og software mixes i samme forum, men det kommer til at knibe, hvis internet, laptops, stationære, hardware-komponeter, internet, androids, MAC kontra Windows m.m.m. blandes. Hvis du med billeder kan vise forummets retning, hjælper du dig selv. Måske mister du brugere, men du vinder flere.