Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt tanker og sparring søges...

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Fuglebjerg
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans-Peter,

tak for de fine ord :-)

Jeg har ellers læst meget af Dr. Phil, men jeg kender ikke den bog du omtaler. Det må jeg prøve!

Tak for tippet!

Venlig hilsen

Helene

Fra Fuglebjerg
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina,

tak for dit input.

Du har fuldstændig ret, og det er præcis på samme måde jeg har det.

Jeg opnår aldrig nogen jubilæum på en arbejdsplads, for jeg ville kede mig bravt længe før det ville ske :-)

Men hvordan det skal omsættes til noget lidt mere konkret, man kan leve af, det har jeg også tænkt meget over..

Jeg synes det er meget interessant at du reagerer som du gør, for ingen andre har nogensinde forstået hvad jeg mener. De typiske reaktioner har været: "Hvis du ikke trives på alle de arbejdspladser du har været på, må det jo være dig der er noget galt med..." Jeg begyndte faktisk selv at tro på det til sidst, men det gør jeg ikke mere.

Jeg synes ikke man skal skamme sig over, at sige at man gerne vil have det bedste ud af livet! Vi har altså kun ét liv!

Hvordan er du selv kommet videre?

Hilsen Helene

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Det er nemlig rigtigt! Livet er nu og ikke imorgen!

Jeg er dog nok ikke til megen konkret hjælp, da jeg stadig studerer (har været lidt af en evighedsstudent pga. netop dette). 

Først gjaldt det for mig om at acceptere at jeg ikke passer ned i nogen bestemt kasse når folk spørger ind til studier og job. Jeg har prøvet at være selvstændig webdesigner, freelance-koncept-tegner samt haft almindelige 8 - 16 jobs før og under studierne. Jeg lærte en masse, men passede heller ikke rigtig til nogle af delene. Så jeg prøver noget nyt :) Simpelthen fordi jeg kan - alle kan.

Ved siden af mit nuværende studie til handelsøkonom er jeg ved at starte konceptet "Jeg Fryser" op www.jegfryser.dk (vi venter pt på at NETS opretter vores dankortbetaling) sammen med min kæreste og læser om investeringer, fordi jeg synes det kunne være en interessant måde at tjene penge på.

De fleste former for faste jobs er langtfra 'faste'. Man kan blive fyret, sparet væk, blive invalid etc. Jeg kan ikke forstå at folk ser et job som en tryghedsfaktor, for på længere sigt giver det kun en sparsom pension og 3 måneders opsigelse.

At lære og gøre nok til at jeg kan blive økonomisk uafhængig er min vej.

Jeg har de holdninger/livssyn jeg har pga. de bøger og blogs jeg har læst og de mennesker jeg har mødt (forfattere, iværksættere og kunstmalere) :)

Du kan evt. prøve at læse "rich dad poor dad", "4-hour-work-week", "millionøsemetoden"(den her bog er meeget frelst, men har gode pointer).

I det hele taget er ordet "lifestyle design" nøgleordet.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)