Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selv-bog udgivelse - billigeste trykkeri, hvem?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er

Jeg skal udgive en bog selv og er i tvivl om jeg skal få den trykt selv - og hvem der billigst og bedst kan gøre dette..nogen erfaringer??

Samt høre om andre har erfaring med f.eks.  www.bod.dk og ligende firmaer.

Håber i kan hjælpe mig :)

Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg går selv og overvejer at skrive en bog og der har jeg tænkt på BOD :)

Det skal så lige siges det vil være en bog som hjælper mig selv og andre i samme sitiaution... ikke en jeg satser at tjene penge på, så det er mere et personligt projekt og der synes jeg BOD ser rigtig fint ud til mit behov :) Men ved det ikke jeg har aldrig skrevet en bog, og jeg ved heller ikke om jeg får skrevet den :)

Men det kommer jo nok også meget an på hvilken bog man skriver og hvilket forlag der passer bedst, kunne jeg forestille mig :)

venlig hilsen anni

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Enig vedr. Scandinavian Book. Fremragende og billigt trykkeri!

Hej med dig :-)

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aaliyah

Skandinavien Book er et fint og billigt sted, men du skal være opmærksom på, at der er flere ting end prisen du skal tænke på inden du vælger et trykkeri.

Fx.:
Hvad skal formatet på bogen være?
Skal bogen indeholde billeder, og er det vigtigt at billederne bliver gengivet korrekt?
Hvor stort er oplaget?
Din målgruppe
Din bogs levetid (bogens fysiske kvalitet)

Digitaltryk, som Scandinavien Book laver, er specielt gode til små oplag i standardformater. Er formatet specielt, kan du måske få lige så god pris ved din lokale trykker,
Digitaltryk gengiver heller ikke billeder så godt som det traditionelle offset-tryk. Generelt er det digitale tryk en anelse mere uldent end offsettrykket, selvom det bliver bedre og bedre. Men det giver i den sidste ende en bog, som er knap så elegant og ikke føles i helt samme kvalitet som en offsettrykt bog.

Drejer det sig om 1.000 bøger (hvor billeder er en vigtig del af indholdet) eller flere, så vil jeg få en pris hos SB og så gå til fx et lokalt offsettrykkeri med prisen og høre dem. Konkurrencen i trykbranchen er hård i øjeblikket, og alle er sultne efter job.

Nu skriver du ikke hvad det er for en slags bog, men har du overvejet at gå gennem et forlag? Godt nok skal du dele overskuddet med forlaget (mange af de nye små forlag har dog meget fornuftige fordelinger), men du får til gengæld glæde af forlagets erfaring, fx omkring det at ramme målgruppen, du får prof redigering og korrekturlæsning og du kan få glæde af forlagets markedsføringensapperat, distribution- og salgskanaler.

Det blev en længere smøre, men held og lykke med projektet ...

O


Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Det er en selvudviklings bog og vil ikke igennem forelag, da min målgruppe, er meget small. Har også overvejet at få nogle sponsore på bogen evt, så de kan få en reklame inden i evt. Har nogen erfaringer med det?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Mette Glargaard Andersen har udgivet sin egen bog - og har desuden holdt kurser i netop udgivelse/skriveriet etc.

Hun kan helt sikkert give dig kvalificeret sparring:

Du finder hende på Facebook ('Mette Glargaard Andersen') eller taminia.dk

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

er lidt nysgerrig hvad er det for en selvudviklingsbog ?

vh anni

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder selv med en ide og kigger på priser, men lægger mærke til at udregneren er præcis magen til den de har ved lasertryk og at priserne også ser ud til at være magen til hinanden.

Er det samme firma?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)