Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem køber - spørgsmål om selskabsform

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har i et par år drevet min personlige virksomhed, og været glad for dette.

Nu er vi nået til et punkt hvor en del af vores projekter inden for forskning begynder at tage form.

Jeg kan se to nye selskaber som bliver Aps er under opsejling, disse bliver delvis ejed af mig. Så det er nok på tide at få lavet en struktur, jeg ved at jeg kan laver en skattfri omdannelse af virksomheden til et ApS og gøre dette til holding, så den del af opgaven er ok, men jeg har fået tilbudt at købe en virksomhed (ApS) som har noget historik som kan bruges i vores arbejde.

Her kommer spørgsmålne:

A) kan en personlig viksomhed købe et ApS  eller skal jeg købe det som mig selv

B) Vil min virsomhed blive betragtet som et holding selskab, da det kommer til at eje 100% af det købte ApS

C) når de nye aktiviteter kommer igang vil mit personlige selskab være ejer af 1 100% ApS, 2 25% ejed ApS er, og kan man det?

Jeg ved godt at risiko begrænsning er vigtigt etc, men vi kan hurtigt komme til at bruge en formue på revision, og jura.

Håber der er nogle her i Amino som kan komme med et indspark

hilsen CMeier

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dine spørgsmål kræver lidt dybde men ganske kort..
1) personligt ejede virksomhed (enkeltmands) er dig.! Så det er ligegyldigt om du køber i Cvr eller cpr det er det samme og det kan du sagtens.
2)Du laver det bare som et Holding som ligger øverst i din struktur, men det vil ikke være smart at bruge et brugt ApS til dette da et Holding jo gerne skal være pletfri, det er jo pointen så man aldrig ville kunne " angribe" det..
3) det kan det godt.

Kort om ideen med Holding , du stifter et Holding som så stifter dine driftselskaber, de overskud de generer flytter du op i dit Holding, hvis et af dine driftselskaber er i problemer kan du klippe det væk og tidligere overskud er beskyttet i dit Holding ...

Som sagt ganske kort, en hvis du har brug for mere uddybende svar siger du til så skal jeg prøve..
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)