Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mine ydelser for billige?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har de seneste 5 år arbejdet for freelancekunder som har brug for grafik og programmering (Stort set kun for firmaer), og det har altid undret mig at jeg aldrig selv har været nødt til at opsøge arbejde. Kunderne er altid kommet til mig helt automatisk. Jeg ved at mange webdesigners i mit netværk tager rigtig meget i timen for freelance, og derfor går jeg lidt med tanken om min timepris er for lille iforhold til markedet?

Er der nogen andre programmører/grafiske designerne herinde der vil fortælle hvad de tager i timen for freelance?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:42
Min timeløn for programmering ligger på 500 kr + moms.

Dertil kommer så også at første møde er gratis og efterfølgende møder bliver faktureret til timepris og alt hvad jeg laver kører på tiden.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38
Det vil altid være et spørgsmål, som aldrig helt bliver besvaret... For det kan jo nemt være mange penge værd, at du ikke skal bruge tid på at finde dine kunder!
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 14:28
Heller være for billig, end for dyr og konkurs :)

I det lange løb er glade og trofaste kunder guld værd, de vil også hænge ved i dårlige tider hvis din pris er god.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 14:38
Jeg tager 1.200 kr. ekskl. moms, uanset ydelse, for at starte kaffemaskinen. Livet er kort, min tid er kostbar, hvis andre skal købe den må det koste lidt... :)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:56
Vi tager 650kr i timen for udviklingsarbejde, men har dog sjældent så små kunder at vores mængderabat ikke træder i kræft. Så vores timepris lander på 450kr i timen.

For Unix arbejde, sikkerheds arbejde og andet konsulent arbejde tager vi 1800kr i timen.

For aften/nat/haste opgaver er det 200% plus de omkostninger vi nu har for at få den givne konsulent på arbejde.

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 20:37
Tak for alle svarene.. Det ser ud til jeg godt kan sætte min timepris lidt op, ihvertfald for nye kunder til at starte med. Jeg er endnu ikke sikker på hvordan faste kunder vil reagere hvis prisen pludselig steg.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:41

Har altid undret mig over, at nogen giver mængderabat på timepris... Bliver din tid mindre værd, fordi kunden køber meget af den? Er det ikke mere rimeligt at lave en slags "opstart" for at skulle sætte sig ind i tingene, og så en fast timepris?

Jeg yder ikke selv rabat på timepris. Kommer en stor kunde, så tager det x antal timer. Skal denne kunde have rabat på timerne, så mister jeg penge i forhold til at have flere mindre kunder, der betaler fuld pris.

Jeg kan dog godt yde rabat på materialer, fordi der er nogle naturligt besparelser ved volumen. Men der er ingen "besparelser" på timer. En time tager en time - uanset mængden.

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 21:51
Der er jeg så ikke helt enig, det er jo ikke kun et spm. om timernes værdi, men også om mængden af administration, det bekvemme ved at have flere større/loyale kunder og en sikret indtægt/kendt arbejdsbelastning ved at have længerevarende aftaler.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:36
Thomas -> Netop derfor nævner jeg muligheden for at tage en "opstartsafgift". Denne dækker i mit tilfælde den tid det tager at

*give tilbud

*sætte sig ind i opgaven

*administrere kundeoplysninger

*fakturere samt følge op på betaling

*hjemkøbe materialer

*spild

De freelancere, jeg bruger, tager også fast timepris: Fra de kører hjemmefra og til de er hjemme igen. Meget simpelt regnestykke, egentlig.

Jeg kan godt sætte mig ind i dine argumenter, men jeg mener nu fortsat at mine egne er mere realistiske. Har jeg en tilbagevendende kunde, så tages der naturligvis heller ikke det samme opstartsgebyr som for en førstegangskunde. For kunden er jo allerede registreret i systemet, har bevist betalingsvilje og vi kender hinanden og véd hvilket sprog vi skal tale sammen for ikke at misforstå hinanden.

Men i sidste ende er det vigtigt at både man selv og kunden er tilfreds med prisen. Så er metoden til at udregne den vel nærmest sekundær :-)

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)