Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backlink-pyramide?

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'ere

Jeg arbejder i øjeblikket på en hjemmeside, der snart skal sendes online. Derfor har jeg uden noget forudgående kendskab overhovedet kastet mig over SEO, da dette kunne være et godt værktøj til at få flere besøgende på hjemmesiden og derfor også flere kunder.

På fiverr.com kan man finde en masse udbydere af diverse backlink-ydelse og backlink-pyramider, ligesom det er tilfældet på underenplov.dk. Et eksempel kunne være denne. Er det en god idé at gøre brug af disse ydelser, og i så fald hvilke typer er gode at gøre brug af? Hvis ikke det er en god idé, hvilke andre metoder indenfor SEO er så tilstede?

Hjemmesiden, jeg arbejder på at offentliggøre, kan findes her og får selvfølgelig eget domæne.

På forhånd tak!

Venligst,

Frederik Arnholdt

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det korte svar er at du skal IKKE købe alle mulige lortelinks til dit hovedsite.

Frederik Arnholdt:
Hvis ikke det er en god idé, hvilke andre metoder indenfor SEO er så tilstede?

Kvalitetslinks ;)

Det var den korte version, læs eventuelt SEO-Lex 12 af Thomas Rosenstand, hvis du vil i dybden uden at skulle finde information mange forskellige steder.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar!

Thomas Frost:
Frederik Arnholdt:
Hvis ikke det er en god idé, hvilke andre metoder indenfor SEO er så tilstede?

Kvalitetslinks ;)

Hvad er forskellen på kvalitetslinks og "lortelinks"? Jeg fristes også til at spørge, hvorfor nogle links kan være dårlige. Skaber de "dårligt omtale" i Googles database, eller hvordan foregår det?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Frederik Arnholdt:
Hvad er forskellen på kvalitetslinks og "lortelinks"?

I googles øjne er et relevant link, et link fra en side der omhandler det samme som din egen (og hundrede andre variationer).

Et link fra en profil på et Russisk forum er f.eks. ikke så godt som et link fra en artikel i politiken (for at sige det mildt).

SEO er et enormt stort område der tager mange år at mestre, jeg vil som sagt anbefale dig at læse om alle de grundlæggende ting først, og så måske undervejs stiller spørgsmål til det du læser.

Det vil tage alt for lang tid for dig at lære hvis du skal vente på svar herinde hver gang, hvis ikke du selv først læser lidt om det og f.eks. ved hvad forskellen på kvaliteten af links er.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
I googles øjne er et relevant link, et link fra en side der omhandler det samme som din egen (og hundrede andre variationer).

Et link fra en profil på et Russisk forum er f.eks. ikke så godt som et link fra en artikel i politiken (for at sige det mildt).

Men det er ikke nødvendigvis til skade for hjemmesiden?

Thomas Frost:
SEO er et enormt stort område der tager mange år at mestre, jeg vil som sagt anbefale dig at læse om alle de grundlæggende ting først, og så måske undervejs stiller spørgsmål til det du læser.

Tak for rådet; det vil jeg gøre.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Arnholdt:
Men det er ikke nødvendigvis til skade for hjemmesiden?

Der er ca tusinde regler og undtagelser, men det korte svar er at en unaturlig linkprofil kan skade dine rankings. Der er en masse måder man kan komme ud over det på, men det er ret store emner at forklare på et forum.

Især efter Google Penguin er blevet til, men den kan du jo lige Google ;)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Der er ca tusinde regler og undtagelser, men det korte svar er at en unaturlig linkprofil kan skade dine rankings. Der er en masse måder man kan komme ud over det på, men det er ret store emner at forklare på et forum.

Især efter Google Penguin er blevet til, men den kan du jo lige Google ;)

Tak for hjælpen!

I'll google the rest ;)

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Et link fra en profil på et Russisk forum er f.eks. ikke så godt som et link fra en artikel i politiken (for at sige det mildt).

Helt korrekt, men med det sagt, så kan forum profil links have god værdi i sidste ende, bare der er nok af dem, og de ikke kommer fra "dårlige" forummer, med dårlig linkværdi.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er masser af steder at få links fra, Jeg har selv lavet et forum, som omhandler steder at få links fra. Du kan finde det her: Link building forum. Og ehm som Rosenstand sagde skynd dig langsomt, altså dvs. lav dine links stille og roligt, og ikke for hurtigt...

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Engholm:

Thomas Frost:
Et link fra en profil på et Russisk forum er f.eks. ikke så godt som et link fra en artikel i politiken (for at sige det mildt).

Helt korrekt, men med det sagt, så kan forum profil links have god værdi i sidste ende, bare der er nok af dem, og de ikke kommer fra "dårlige" forummer, med dårlig linkværdi.

Er det også din vurdering efter du har set hvad der er sket i forbindelse med Google Penguin? Eller er der en masse undtagelser du ikke fortæller?

Profillinks fra mange fora er netop med til at skabe en unaturlig linkprofil hvis ikke man i forvejen har en bred linkprofil, så uden yderligere forklaring er det faktisk synd for en nybegynder at få den information.

Hvis man arbejder langsigtet med SEO vil jeg ikke anbefale en masse profillinks fra fora til sit primære site.

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)