Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man hente noget midt om natten?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Mon der er nogen som ved noget om dette.

Kort beskrivelse af situationen som den er lige nu:

Jeg er kompagnon i et ApS, hvor vi er to kompagnoner og hver især ejer 50% af anparterne. For nogen tid siden sagde jeg fra overfor min kompagnon og meddelte, at jeg ikke ønskede at fortsætte i den nuværende konstellation - men at vi enten skulle lukke virksomheden, eller en af os købe den anden persons anparter.

Han har ikke været interesseret i at købe og det var jeg så til gengæld. Han foreslog selv prisen og efter en times tænken frem og tilbage sagde jeg ja og vi lavede selv en aftale om salg af hans anparter. Denne underskrev vi begge i tirsdags den 29. maj 2007. Onsdag den 30. maj følte han så pludselig, at han var blevet snydt (det fik jeg besked på pr. sms) og at han nu ville se et regnskab eller en udskrift fra bank. Hvilket han fik.

Han påstår, at hans advokat (som er hans svoger) siger, at aftalen slet ikke er gyldig! At den uden problemer kan anfægtes, idet der er så mange fejl i den. Noget med, at der altid skal foreligge et regnskab, når man handler anparter etc. etc. Der var flere ting. Derfor ville han pludselig have en helt anden pris.

Jeg har checket med en anden advokat, som siger at det er direkte løgn. At aftaleloven er meget tydelig på det punkt - at har man indgået en aftale uden eksempelvis at se et regnskab, så er man velkommen til det og man hæfter stadig for købet (eller salget). MEN han siger også, at han kender den pågældende advokat og svoger, og at han tror personen er klar til at gå i retten - selvom jeg egentlig har ret ifølge loven. Han siger også, at så kan han/de køre mig igennem retsag etc. og det vil i det sidste formodentlig koste mig en masse penge.

Nu er der sket det, at jeg i nat har modtaget en sms kl. 01.00 om at min kompagnon lige er kommet hjem og at han har været oppe og hente sine ting. Det vil sige, at han har været på kontoret efter han har indgået denne salgsaftale - og at han har hentet nogle ting, som der er kvittering for i virksomheden. Det vil sige ting, som egentlig tilhører virksomheden og ikke ham eller jeg som enkelt-/privatpersoner.

MÅ HAN GØRE SÅDAN?

Må man hente nogen ting i en virksomhed - uden forudgående aftale med sin kompagnon? Det er ikke det vilde men alligevel... jeg er da overrasket over, at han overhovedet tager op og henter noget.

Kan nogen fortælle mig hvordan man lige håndterer dette?

Tak på forhånd.

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 15:25
Pyha - det er en uheldig sag for dig og en af de skrækhistorier der gør, at vi som har flere anpartshavere i ejerkredsen kommer til at tænke os lidt om. Jeg kunne ikke forestille mig, at det er lovligt på den måde at lægge beslag på ting, der tilhører virksomheden. Jeg vil anbefale dig at køre tæt parløb med din advokat fra nu af og til du har dine penge, selvom det er en på godt jysk TRÆLS måde at ende et samarbejde på   

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:50
Jeg er faktisk glad for at du skriver, at det gør man lige tænker sig ekstra om... For dette forum er jo fantastisk - også fordi der kommer ting op og vende, som er mindre positive! Således at man NETOP som iværksætter (eller potentiel iværksætter) får overvejet alt hvad der er vigtigt... før man tager sin beslutning om eventuelt partnerskab.

Min tid som partner er i alle fald ovre.

:)

Livet går dog videre og selvom jeg sidder med ondt i maven... så ved jeg jo godt, at livet trods alt er FABELAGTIGT og at bare der er flere positive udfordringer end negative... så går det sgi nok!

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 19:45
Du burde måske overveje at omstille låsene
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)