Hej Jeg har overtaget en kunde fra et andet webbureau og opbygget en ny hjemmeside for kunden. Denne ligger på min hostingserver og der er lavet en pegning ind fra domænenavnet til min server. Problemet er at den gamle hjemmeside stadig ligger på den gamle hosting server med samme indhold. Nogle af de sider på den gamle server ligger ret højt i google og webbureauet har ikke i sinde at fjerne siden på serveren Skal jeg være nervøs for at blive straffet for duplicate content og er der noget jeg aktivt kan gøre for at få google til at fjerne den gamle side fra søgeresultaterne? |
Det vil sige den gamle server ikke har et domæn navn mere ???? da der er en pegning ind fra domænenavnet til din nye server ??
men ellers kigger Google jo på din nye webserver hvor domænet peger på
Så har du jo bare skiftet IP address, i princippet
man hvis du har FTP adgang til den gamle webserver, kan du stoppe alle IP adresser sådanne her
lav en htacces fil i roden på den gamle server .htaccess
så er det slut med besøg til denne server
######################## .htacess ##############
deny from all
##########################################
eller du kan lave en robots.txt
#Disallow: /" tells the robot that it should not visit any pages on the site.
User-agent: *
Disallow: /
##############################################
Man kan i princippet ikke stop andre fra at lave en kopi af dit website/webside
jo juridisk men ikke tekniske, hvis jeg laver en kopi af en hjemmeside og ligger den op på min web server kan man vel godt kalde det DC /content
Men det er google nok ligeglad den kan ikke SE DET SOM DC, for så kunne alle jo bare lave DC til ALLE - eller - DC ALLE TIL ALLE, og den går nok ikke :-)
hverken tekniske, eller juridisk :-) det vil sige hvis jeg ikke kunne lig dig laver jeg bare én kopi af dit site/side og ligger den op på min webserver så har du DC eller har JEG SÅ DC :-) - sådanne virker det ikke :-)
Mvh
Nikolas Didonis