Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp duplicate content hvad gør jeg

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Say it Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg har overtaget en kunde fra et andet webbureau og opbygget en ny hjemmeside for kunden. Denne ligger på min hostingserver og der er lavet en pegning ind fra domænenavnet til min server. Problemet er at den gamle hjemmeside stadig ligger på den gamle hosting server med samme indhold. Nogle af de sider på den gamle server ligger ret højt i google og webbureauet har ikke i sinde at fjerne siden på serveren

Skal jeg være nervøs for at blive straffet for duplicate content og er der noget jeg aktivt kan gøre for at få google til at fjerne den gamle side fra søgeresultaterne? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05

Det vil sige den gamle server ikke har et domæn navn mere ????     da der er en pegning ind fra domænenavnet til din nye server ??

men ellers kigger Google jo på din nye webserver hvor domænet peger på

Så har du jo bare skiftet IP address, i princippet    

man hvis du har FTP adgang til den gamle webserver,   kan du stoppe  alle IP adresser sådanne her

lav en htacces fil i roden på den gamle server  .htaccess

så er det slut med besøg  til denne server  

######################## .htacess ##############

deny from all

##########################################

eller du kan lave en robots.txt

#Disallow: /" tells the robot that it should not visit any pages on the site.

User-agent: *
Disallow: /

##############################################

Man kan i princippet ikke stop andre fra at lave en kopi af dit website/webside

jo juridisk men ikke tekniske,   hvis jeg laver en kopi af en hjemmeside og ligger den op på min web server kan man vel godt kalde det DC /content

Men det er google nok ligeglad den kan ikke SE DET SOM DC,  for så kunne alle jo bare lave  DC til ALLE  -  eller -  DC ALLE TIL ALLE,  og den går nok ikke :-)

hverken tekniske, eller juridisk     :-)    det vil sige hvis jeg ikke kunne lig dig laver jeg bare én kopi af dit site/side og ligger den op på min webserver så har du DC eller har JEG SÅ DC  :-) -  sådanne virker det ikke  :-)  

Mvh

Nikolas Didonis

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Fra  Say it Skrevet kl. 12:57

Ja i princippet har den gamle server ikke et domænenavn mere hele den gamle side er stadig tilgængelig på "kundenavn.webbureauserver.dk"

Vi har ikke mulighed for at tilgå den gamle webserver og bureauet gør ikke noget på trods af utallige opfordringer.

Men sådan som jeg forstår dig så skal jeg ikke være nervøs for DC, idet google vil se teksten på kundewebsite.dk som den originale tekst ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05

man så er det jo bare det,  man kan ikke gøre nåde ved det  du kan lave dit website om   :-(   

Sikke et sødt  et web-bureauet   i har der????     

jeg vil lige tilføje det er derfor, jeg altid hoster mine ting hos mig selv???   på min ftp server / Web hotel

man kan vel  godt sige at web bureauet  bryder ophavsretsloven  -  alt afhængigt af aftale  der er med  kunden fra start???

Mvh

Nikolas Didonis

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Fra  Say it Skrevet kl. 13:16

Jeg ved ikke helt hvilken aftale min kunde har med sit gamle bureau...

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dig ret - hvorfor mener du at jeg skal lave kundens website om ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:33

Det Skal du da heller ikke men hvis du er bange for DC  så laver du bare nyt website så er det jo ikke DC mere -  er det  ??

Mvh

Nikolas D

Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 33
Fra  BEEWEB Skrevet kl. 13:37

Hejsa,

Du er i fare for DC da nøjagtig den samme tekst er at finde på flere forskellige URLs.
Hvis det andet bureau på ingen måde vil samarbejde og sætte no index på deres subdomæne eller lave 301 redirection, så ville jeg måske overveje at skrive jeres web tekster om på den nye side - altså den du har lavet.

Men du siger de er godt indekseret, men er det med deres subdomæne? For normalt har alle webbureauer no index på deres "udviklingslinks".

Håber mit svar kan bringe der videre til den rigtige løsning.
God weekend,

Keven, BEEWEB

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Fra  Say it Skrevet kl. 13:46

Ja det er det gl. webbureau der er godt indekseret således at kundenavn.gammelwebbureauserver.dk stadig ligger pænt i google...

Det er lykkedes mig at skubbe dem et godt stykke ned på google side 1 i løbet af denne måned, men helt væk er de ikke..

Jeg tror jeg vil tage dit råd og begynde at omskrive nogle af teksterne, de skal alligevel målrettes efter bestemte søgeord

- tak for hjælpen begge to. og ha en fantastisk weekend Big Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Fra  Say it Skrevet kl. 13:47

Interessant spørgsmål :-)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)