Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg et android spil

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

er en dreng på 13 år der længe har kunne tænke sig at lave et android spil, men ved bare ikke hvor jeg skal starte.

håber i kan og vil hjælpe mig.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde rigtig meget information og udviklingsværktøjer på http://developer.android.com

Det kan virke som en stor mundfuld, men bare start med små simple apps. Jeg var på din alder da jeg begyndte at programmere :-)

Mvh Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver at man kan kode. Der er nok ikke så meget andet og gøre end at søge lidt information på google omkring det også bare kaste sig ud i det. Jeg ville nok ikke anbefale dig at starte med at kode apps, hvis du ikke kan andet kode i forvejen.. Det kunne være en idé at starte med et lidt mere simpelt sprog :)

Men ellers er det bare at springe ud i det og komme igang. Søg på en masse turtorials/skabeloner på internettet og følg dem.

Men jeg ville nok anbefale at starte med et andet sprog hvis du er helt grøn i at kode. Det kunne være java, python eller lign. Det allermest basic er selvfølgelig html, som måske også kunne være sjovt og starte ud med for en knægt i din alder, hvis du vel og mærker ikke allerede har styr på disse sprog.

Held og lykke med det :)

Venlig hilsen

Morten Sørensen

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget af en mundfuld at gabe over, hvis ikke du har programmeret før.

Start med at lave simple apps, derefter 2d spil og til sidst 3d spil.

man skal jo starte et sted så det er bare at komme igang med at søge informationer og suge til sig. som carsten skrev er developer.android.com et godt sted at starte, der er alt du skal bruge for at komme igang med android apps.

til spil udvikling, så spørg google der er mange blogs der har gode artikler omkring dette.

min tilgang til nye, svære ting er bare at starte der hvor jeg gerne vil ende. hvis du gør det og starter med at udvikle et 3d spil. så skal du regne med at det første spil bliver noget lort. men ved spil nr. 2 har du lært af de fejl du lavede første gang, og her vil resultatet være markant bedere.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Sørensen:
Men jeg ville nok anbefale at starte med et andet sprog hvis du er helt grøn i at kode. Det kunne være java, python eller lign. Det allermest basic er selvfølgelig html, som måske også kunne være sjovt og starte ud med for en knægt i din alder, hvis du vel og mærker ikke allerede har styr på disse sprog.

Hvis trådstarter vil starte på Android så er Java helt klart at anbefale. Det tager tid at lære men det er bedre at gå i gang med det end at starte på nogle andre sprog. At blande HTML ind i en debat om programmeringssprog er helt ude i hampen idet HTML ikke er et programmeringssprog men et regelsæt for opsætning af hjemmesider.

Men at programmere er ikke bare at sidde og taste løs - der er meget planlægning i det for ellers ender man op med noget ubrugligt stads og man kan lige så godt fra starten lære at kode rigtigt.

Tilmeldt 10. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så man kan altså lave android aps og spil i java, for kender en der kan lære mig at pogarmere i java

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

sonlase1:

Så man kan altså lave android aps og spil i java, for kender en der kan lære mig at pogarmere i java

Apps og spil til Android ER lavet i Java så ja...
Hvis du er helt hooked på spil så kig evt. på Unity3d hvor en pakke til Android koster $400.
Tilmeldt 10. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du overhoved starter med bruge penge på noget, så start med at lære java-sprog først. Det kan være lidt svært i starten, men når først man lærer grundprincipperne i det, så går det stærkt fremad. Det super godt du har en der kan hjælpe dig.

Tilmeldt 10. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt lidt java (altså det grundlæggende :-) så kunne godt tænke mig et link til noget der koster under 400 kr. eller gratis selfølgelig.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)