Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kender et tekst konventeringsprogram?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har købt nogle artikler på engelsk, af en engelsk gut. Alt er gået vel og ingen problemer i det.

Nu er problemet bare, at når jeg åbner artiklen i word, eller andet tekstdokument, og copy/paster det ind i min blog, ender teksten med at stå med en masse spørgsmåltegn.

Fx bliver:

"Тhе quality оf уоur work"

til:

"?h? quality ?f ??ur work"

Det er ekstremt tidspressende, da jeg ellers manualt skal sidde og rette hvert "?" og "!" om til det rette bogstav. Nogen hjælp at hente?? :o)

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder ikke umiddelbart som noget, du kan løse med et konverteringsprogram. Mere forståeligt, hvis det var apostroffer eller specialtegn, der blev ændret. Dine filer må ligge i et forkert format. Har du prøvet at åbne dem i en binær editor?

Her vil du kunne se, hvilken kode der står i starten af filen; denne angiver evt. tegnsæt. Husker ikke lige koderne, der må du lige selv surfe.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dte er sjældent en god ide at copy/paste fra word og over i dit CMS, med mindre der her tages højde for det.

Prøv at copy paste over i Notepad (hvorved formatteringen ryger), og copy/paste herfra over i dit CMS.

Du skal herefter formattere teksten, men det skulle løse problemet?

E-købmand af guds nåde

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg har ikke prøvet en binær editor. Jeg prøver lige at downloade et sådan program

Jeg har modtaget filerne i en zipmappe. Efter at have pakket denne ud af standard programmet for dette på min macbook pro, ligger de nu i et normalt .txt dokument og her ser de også helt fine ud. Men da jeg ligger dem ind i min blog som er lavet i Concrete5 CMS, og gemmer og opdatere, er de gemt med disse spørgsmåltegn, og er nu også sådanne når jeg igen går ind og vil redigere teksten. Jeg ved ikke om dette bringer mere lys over sagen? :o)

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lige gyldigt hvilket program jeg åbner teksten med. Og jeg vil tro at det netop er problemet at formateringen ryger. Som jeg lige fik skrevet efter dit indlæg, forekommer problemet først, efter jeg har gemt teksten i et nyt blogindlæg med Concrete5 :(

Altså ser teksten ud som normal tekst i hvilket som helst program som Word, textedit osv.

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 99
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Kender ikke lige concrete, men du kan sikkert slå over i html-visning/kildekode-visning - hvis du paster din tekst ind her, får du ingen formateting med. Herefter kan du slå tilbage i visuel visning, og formatere din tekst.

Det et lidt samme fremgangsmåde som at kopiere fra et .txt dokument, men i kildekode-visning kan du se alle skjulte koder og formateringer med det samme...

Mange hilsner Michael Rusbjerg
miniMEDIA - WEB, VIDEO & PRINT

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Men nu har du ihvertfald fået pinpointed problemet til dette Concrete. Det kender jeg ikke.

Hvis det ser normalt ud i en tekst-editor, har du så måske en import-funktion til Concrete?

Eller har du prøvet at surfe vedr. 'import text concrete' - for mig lyder det som noget, der burde være en løsning på derude et sted.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)