Vi har en aftale med 2 lagerhoteller der har gratis hyldeplads og super billig plus og forsendelse. Priserne kan jeg sende dig hvis du er interesseret. Vi vil prøve at få så mange som muligt med på lagerhotel vognen og med tiden vil det forhåbentligt blive tendensen. For langt de fleste vil det spare dem både tid og penge. Hvis folk vælger egen fragtløsning er det såmænd ikke noget problem, men vi har sat en fast fragtpris for kunden, så butikken må regne med at skulle betale den eventuelle diference. En sådan difference må medregnes i den pris man angiver på sine varer. Flere undersøgelser viser at fragt en en af de største hæmsko for dansk e-handel og det er selvfølgelig noget vi må forholde os til - derfor den faste fragtsat. Alternativt ville kunden forlade sin kurv ved check-out. Kunden vil blive gjort meget opmærksom på at de handler i seperate butikker og ikke med Købstaden. Jeg var ikke klar over at der var svære tider i miinto? Hvor har du det fra?
|
Webshop på 2min og 7sek ;)
Jeg ved godt jeg mister lidt i fragt, men den del ser jeg vundet i forhold til den markedsføring jeg slipper for. Sådanne koncepter her burde butikker og webshops tage imod med kyshånd - det er super fine ekstra salgskanaler! |
Finkena
Smid mig gerne en mail omkring dette.. :) |
Hej! Jeg kunne godt tænke mig den gratis demo som der var mulighed for at få! |
Mit indlæg var bare ment som konstruktiv kritik. Jeg har set dette forsøgt mange gange, og det er kun Amazon og Miinto samt få andre, som indtil nu har fået det til at lykkes... Det hele kvæles ved fragtdelen både levering og returnering... Jeg siger ik, at det går dårligt for Miinto, men de går bare rigtig svære tider i møde. Fordelen ved Nelly eller Smartguy er, at de har samlet hele deres pakning, forsendelse og returnering et sted, hvilket gør det til super effektive enheder. Det er også derfor, at de kan skabe overskud selv med gratis returnering mm. Dette vil aldrig kunne løbe rundt ved Miinto, da der er flere hundrede forskellige butikker, som alle skal pakke og håndtere returneringer individuelt. Derfor er de på ingen måde effektive, og de kan ej heller tilbyde samme service niveau. Jeres koncept mm er fint, men det hjælper intet, hvis priserne på jeres side er 10-20% højere end i de enkelte firmaers webshop. Pga de skal dække tab på porto mm. Så skrider kunderne bare over i webshoppen og handler. Det kræver blot et smut på Google eller at kigge på firmaets kontaktmail... |
Jeg må give Fashion-Seller ret her. Der er set rigtig rigtig mange forsøg på disse sammenslutninger, som desværre har måtte dreje nøglen rundt efter kort tid. Det seneste var "3D walks" ned igennem købmandsstræder, men disse har også måtte dreje nøglen om. Derudover er folks handlemønstre online bare så forskelligt fra offline. Der er jo absolut ingen fordel i et online storcenter... folk shopper efter priser (som de finder på google, pricerunner etc.). Derudover viser alle undersøgelser at billig/gratis fragt er en af de ting der vægter højest hos kunderne, hvilket man i en sådan sammenslutning vil få store problemer med. Mvh. Daniel |
|
Finkena
Og det er lige præcis det, som er problemet... |
|
Finkena
Diskutere vi samme tråd? Du har vel læst, at det koster et månedligt gebyr + du betaler en %-sats af din omsætning? Dertil kommer Adwords, som trådstarter også omtaler, at de gerne administrere for en. Med andre ord, hvor er din besparelse henne? Dernæst brander du en anden shop. Lad os senere antage, at du får stor succes, og gerne vil sælge din forretning, så vil du opleve præcist det samme problem, som alle dem der er blevet store på Ebay Stores. Nemlig at værdien af din butik er lille, da det hele er afhængig af en ekstern platform... |