Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Operation X: En fed skattefidus.dk – Hvad er den ulovlige og hvad er den lovlige brug af timandsselskaber?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er Big Smile

Sidste mandag handlede operation X om nogle folk som brugte timandsselskaber til at få en skattemæssig fordel: http://programmer.tv2.dk/operationx/

Er der nogle som ved noget om timandsselskaber og kommanditselskaber som kan fortælle mig hvad det var i programmet som var ulovligt og hvad som er den lovlige og korrekte funktion ved et timandsselskab?

Jeg har forsøgt at google noget om det, men det har blot rejst flere spørgsmål. F.eks. skriver denne artikel at timandsselskaber som ikke handler med ejendomme blev stoppet i 1993: http://www.business.dk/diverse/flere-forlig-om-timandsselskaber.

Hvis det er sandt hvordan kunne selskabet i programmet så arbejde med internet domæner som et K/S?

venlig Hilsen

Cartman

Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:10

Det ulovlige i forbindelse med sagen i Operation X er 2. ting

1) Projektet som man investerede i - var stort set ikke eksisterende og blot en tom skal, der lignede noget som fungerede.

2) Hæftelsen som gav ekstra skaffefradrag, var kun med i projektet, for at få ekstra skattefradrag, og var ikke nogen som selskabet ville få brug for, da der hverken ingen udgifter eller indtægter var i selskabet. Det var kun med for at der var en ekstra gevinst for de personer der valgte at investere, udover at man kunne få fradrag for det beløb man investerede.

Håber det gav lidt klarhed over projektet.

K/S'er er fint til forskellige setup - dog har de fået et lidt dårligt ry, pga. de mange selskaber der er gået konkurs i forbindelse med ejendomsinvesteringer :)

Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:08

Hej Cartman, 

jeg har også set udsendelsen. Du kan læse om K/S selskaber her: http://etech.dk/artikler/HvaderetKS  

Et K/S kan du betragte ligesom I/S = personligt firma - dog med den fordel at du kan have optil 10 partnere og så er din personlige hæftelse begrænset til det man har aftalt internt og officielt. Der er ikke noget ulovligt ved det tv-program du har set bortset fra den historie TV2 har bragt. 

God weekend! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anonym dansker:

Der er ikke noget ulovligt ved det tv-program du har set bortset fra den historie TV2 har bragt. 

God weekend! 

Fatter ikke hvad du mener - At det er ulovligt det som TV har sendt ???- POLITIANMELD dem i så fald.

ChucK har svaret helt korrekt tidligere til forståelse.

Ellers er den jo helt klar,-  forudsat historien holder, - at man naturligvis ikke kan skabe skattefradrag for noget der ikke involverer en egentlig hæftelse med tabs risiko.

Det link du giver http://etech.dk/artikler/HvaderetKS , er efter min bedste mening ikke dækkende.Og jo rent partsindlæg - hvilket ikke er galt, bare ikke en juridisk bedømmelse og helt i modstrid med det Etech folkene forklarede i programmet. Der står som ikke noget forkert i linket, men det ændrer da ikke ved, at skattefradrag for tab - kræver at man ved indgåelsen har en konkret risiko og er det hele en konstruktion for at spare nogen folk penge i skat, er helt samme konstruktion som jo ved domme mange gange tilbagevist, med store tab for de involverede til følge

Det er jo ikke sådan, at man som "parter" kan aftale sig til noget der ikke er i overensstemmelse med loven

Hvis historien ikke holder, er det jo en anden sag, men mon TV2 vovede sende den hvis ikke, og var personernes baggrund ikke ret godt belyst?

Jeg synes klart TV2 skal bringe til alvorligt ansvar, hvis det ikke holder det de laver i operationX, men jeg har jo også selv set med, og set hvordan det blev forklaret, at der ikke var risiko og at alt byggede på skattefradrag. Jeg ville tro, at skat på den baggrund reagerer, og så må vi jo se om den holder eller ikke. Jeg tror IKKE den holder

vh

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)