Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er det tid til at lave en top 10 for økonomisk mm. uansvarlige regler i DK! Anders Samuelsen vil få jeres svar tilsendt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danmarks fremtid eller Aminoer som vi kalder os selv...

Jeg sidder i bestyrelsen Liberal Alliance Vejle..

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en god og grundig top 10 af regler i synes Danmark skulle være foruden.
Nu kan jeg kun håbe at i kan komme på nogle eller har oplevet nogle underlige ting igennem livet.

Det behøver ikke være relateret til iværksætter miljøet, nu prøver vi at lave en overall top 10
Jeg er klar over at det  svært at argumenter for en regel på få linjer. Men tro mig et stikord og en lille forklaring er flere dages arbejde med hovedet dybt begravet i juridiske doc.

Hvis det lykkedes at finde nogle huller hvilket der er! Vil jeg sende det til Anders Samuelsen.

Som en lille gave fra Amino :) hvem ved måske rammer i pulsen og det kommer i medierne... Det gør Joachim b.o. jo hele tiden...

Mvh Lasse Andersen

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Borgernes privatliv:

Her kan man måske kigge lidt på logningsbekendtgørelsen* i forhold til overvågning af borgerne.

Læs artikel 1 og artikel 2.

§ 1. Udbydere af elektroniske kommunikationsnet eller -tjenester til slutbrugere skal foretage registrering og opbevaring af oplysninger om teletrafik, der genereres eller behandles i udbyderens net, således at disse oplysninger vil kunne anvendes som led i efterforskning og retsforfølgning af strafbare forhold.

Problem 1: Store omkostninger for teleselskaberne

Problem 2: Krænkelse af privatlivet, at alt om lovlydige borgers færden bliver logget og gemt.

Problem 3: Oplysningerne må anvendes som led i efterforskningen af strafbare forhold. Bemærk at der står "strafbare forhold" i den danske lov. De kan efter ordlyden gå ind og se hvor du har været og hvornår, hvis du er mistænkt for selv små lovovertrædelser. I direktivet** som skulle implementeres i dansk ret står der "grov kriminalitet" i artikel 1. Det synes jeg er en væsentlig forskel.

Problem 4: Kæmpe datamængder bliver lagret, men de hårde kriminelle har nok fundet en vej udenom, så det er almindelige borgere der bliver logget.

*BEK nr 988 af 28/09/2006

**EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS DIREKTIV 2006/24/EF af 15. marts 2006 - Link

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Så teleselskaberne gemmer vores historik og vores færden på nettet... selv om vi kun bruger ekstrabladet og p3.

Så er vi over i noget etisk

Men der hvor jeg synes den hopper af lidt det er at alle kan blive brugt som matriale i en efterforskning...

Men vi alle ved hvad det bedste og dårligste svar er på dette "Har du noget at skjule"

Men jeg vil gemme den... tak for svaret og skriv endelig flere...

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et etisk problem (overvågning/privatlivet), økonomisk problem (dog kun for teleselskaberne), misbrugsproblem (hvis alle disse data kommer i forkerte hænder) og sidst, men ikke mindst så er det meget lidt kriminalitet der bliver stoppet i forhold til den ekstremt store datamængde som bliver indsamlet og gemt (proportionalitet).

Man kunne nok også få stoppet noget kriminalitet ved at få indført dødsstraf for alle lovovertrædelser, men ville dette være fair og proportionalt - Nej!

Tror dog lige som du at de fleste vil sige "Har du noget at skjule." Det har jeg ikke, men lovgivningen bliver nok også svær at få ændret, da danskerne generelt tror jeg er for mere overvågning.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par stykker til samlingen.

Iværksætterskatten (lidt åbenlys men den skal jo med og alle kender jo den argumentation)

Fjolleregninger fra det offentlige til virksomheder som licens, tvunget affaldsgebyr mm.

En god ven sagde om licensen da han fik den. "Mine medarbejdere har k**** e******** bedre ting at tage sig til end at se TV i arbejdestiden." Folk har i øvrigt betalt som private så hvorfor skal de så også betale gennem deres arbejdeskiver. Omkring affaldsgebyr så kender jeg nogen hvor komunen ikke vil tage mod deres affald så de for det fjernet af private men de skal stadig betale for at bruge contatinerpladen som ikke vil tage mod deres affald.

Gebyr for at starte virksomheder (HVORFOR??? Jeg troede vi gerne ville have iværksættere!)

logningsbekendtgørelsen er også storeslem. Det skal her siges at den ikke kan bruges til noget da det er som at opklare hvem der har kørt galt ved at se på hvem der ejer bilen der ligger i grøften uden at tage hensyn til at det ikke nødvendigvis er ham der kørte i den. (IP'er beviser ikke engang hvilken computer der blev brugt da der ofte er flere på en IP hos internetudbyderen og derfor slet ikke hvem der sad foran computeren.)

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også nogle gode nogen.

Jeg vil også gerne have afskaffet licens for privatpersoner, som ikke ønsker DR. Når alle andre tv-stationer kan begrænse adgangen til deres kanaler, må dette også være muligt for DR. Jeg spår at kanalen sagtens kan fortsætte uden mere eller mindre tvungen licensopkrævning, men selvfølgelig må den evt. indsætte flere reklamer / andre programmer osv.

Gode pointer omkring logningsbekendtgørelsen. Det havde jeg ikke tænkt på og vidste ikke det med IP-adresser Smile

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vise ord... Jeg skal huske den der... Jeg er helt enig jeg har selv haft problemer med affalds gebyr og regler på det område som modsiger sig selv.

Jeg elsker den der med at it virksomheder skal betale for affald der ikke findes :)

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

kan folk ikke komme op flere?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke til specifikke regler på det område, hvis der overhovedet er nogle. Det er nok mest skatteregler der kan være en begrænsning på dette område.

Men noget som i mine øjne kunne være interessant er, hvis det blev mere attraktivt at være Business Angel eller investor generelt. I Danmark skal alt for stor en del af iværksætterkapitalen hentes i bankerne, og vi ved jo alle hvor godt de passer på deres penge når det gælder iværksætteri.

Banker er ikke gearet til iværksættere i samme grad som Business Angels og VCs. Banker er gode til drift, ikke til opstart.

Hvis nu det blev gjort rigtigt attraktivt for folk med penge på kistebunden at hjælpe iværksættere igang, tror jeg at det kunne give nye arbejdspladser og vækst.

Det er en forældet tanke, at opstartskapital skal hentes i banken. Det ville jeg aldrig gøre her i USA.

Mvh Carsten







Tilmeldt 6. Sep 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Droppe reglen om at man skal have 2 % for at komme folketinget og så sætte den til 7 %, så vi slap for populistisk rabiat politik;-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)