Hej Aminoer Jeg har brug for lidt feedback på en lille ide. Jeg har længe haft lyst til at lave et "nyheds site", hvor brugerne levere nyhederne. Det vil sige et site med et hav af skribenter, som har tid og lyst til at skrive nogle små eller store artikler om alt lige fra opdræt af undulater til opsætning af software eller hvad ved jeg. Planen er at folk skal "ansøge" om at blive skribent, og derefter vælge nogle emner som vedkommende har lyst til at skrive om. Derefter får man et login, så man kan logge på og skrive artikler når det passer en. Som bruger kan man så dagligt gå ind på sitet og læse lidt "nyheder" om de emner som interessere en. Men for at få folk til at bidrage med nogle artikler skal der jo være en "gulerod"? Så her kommer mit egentlige spørgsmål. Hvad kunne få dig til at bruge lidt tid engang imellem på at skrive en lille artikel til sådan et site? På forhånd tak for din respons |
Hej Lars
Jeg har faktisk selv arbejdet med præcis den samme idé - så den må jo være god.
Mine tanker var dengang, at hvis man skulle have lyst til at levere gratis stof, skulle man kunne få noget igen. Det kunne være "point" som på eksperten.dk, det kunne være "agtelse" eller "profilering" som i de fleste fora, eller det kunne være "magt", som f.eks. kunne gives ved at uddele begrænsede administratorrettigheder. Det er vigtigt, at dine skribenter føler, at de er "en del af noget" - derfor er det meget vigtigt at gøre sidens vision og mision meget tydelig.
Mine tanker var dengang, at hvis man skulle have lyst til at levere gratis stof, skulle man kunne få noget igen. Det kunne være "point" som på eksperten.dk, det kunne være "agtelse" eller "profilering" som i de fleste fora, eller det kunne være "magt", som f.eks. kunne gives ved at uddele begrænsede administratorrettigheder. Det er vigtigt, at dine skribenter føler, at de er "en del af noget" - derfor er det meget vigtigt at gøre sidens vision og mision meget tydelig.
Som professionel skriverkal er svaret egentlig meget mere simpelt: Jeg vil bare have nogle klejner i kassen, så skal jeg nok skrible løs.
mvh Hans