Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et slags DBA - hvor man betaler med tjenester/ydelser af enhver art!?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's ..

Muligvis er dette koncept allerede lavet, og hvis det ikke er, hvad tror i mulighederne omkring det, ville være?

Det skulle foregå lige så enkelt som overskriften lyder.

Har jeg f.eks. en iPod, en computer 10'specielle LP'er what so ever, men har en have som godt kunne trænge til en ordentlig omgang:

Så kunne man byde ind med, hvor meget ydelse man ville bidrage med, og altså på den måde gøre sig fortjent til computeren ..

Fordelene kan bl.a. være:

- Ingen "cool cash" er involveret

- Begge parter vil stå tilbage med en "good feeling" (Manden har fået ordnet haven, mens den anden har fået 'betalingen' for dette)

Hører gerne hvad i mener, og hvis det allerede findes, må i gerne linke til siden!

ssmadsen

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 17:27

ssmadsen:
Begge parter vil stå tilbage med en "good feeling" (Manden har fået ordnet haven, mens den anden har fået 'betalingen' for dette

Det er næppe lovligt.

Hvis du alligevel vælger at lave et sådant site vil du sikkert ryge ud i samme problem som alle andre af denne type sites, nemlig mangel på besøgende.

Det er dyrt at konstruere et site af dén type (hvis det skal kunne de ting som en bruger vil forvente er det ikke nok med et Joomla- eller andet "gratis" system) og derefter er det sindssygt dyrt at markedsføre sitet.

Mvh. Ditbrugtmarked

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:31

Websjop Mærket:

ssmadsen:
Begge parter vil stå tilbage med en "good feeling" (Manden har fået ordnet haven, mens den anden har fået 'betalingen' for dette

Det er næppe lovligt.

Det er kun muligt hvis det er firma til firma. Grunden er at serviceydelsen og varen skal have samme værdi. Det hjælper ikke noget at jeg ordner din have og får en Porche ud af det.

Derudover skal der også laves faktura på værdien af varerne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 15. Nov 11
Skrevet kl. 17:43

Nu ved jeg heller ikke, hvor du får Porschen fra? For så kan vi jo sætte alting på den anden ende!

....Men omkring fakturarerne, skal de laves i forhold til skat, eller hvad er formålet med det? 

- Ideén er blot lige faldet mig ind, så har ikke tænkt nærmere over den .. 

Tilmeldt 15. Nov 11
Skrevet kl. 17:44

Du tænker i forhold til sort arbejde?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:51

Nu var min sammenligning overdrevet med vilje. Men grunden til at der skal faktura er så der ikke er snyd med i det. Der er også moms i det som skal beregnes.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 15. Nov 11
Skrevet kl. 18:21

Beklager hvis dette svar kommer udfra manglende viden omkring det ...

Hvis man synes værdien i dét, at få sin have gjort sin have i stand, er godt givet ud for sin Porsche, er der så andre der skal bestemme, om dette kan lade sig gøre?

Tanken med konceptet er jo netop, at noget der kan virke nemt og værdiløst for nogle, kan have stor værdi, for den der modtager det!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:31

Jamen konceptet er jo godt. Det var det vi gjorde før penge "hvis du jagter sabeltigeren for mig så får du min ynglingsstenøkse" men forestil dig hvordan samfundet vil se ud hvis der ikke var styr på de værdier der vil drøne rundt mellem os uden at der er lavet faktura på det. Derudover vil statskassen miste penge og det samfund som vi tager for givet nu være væk. Vi snakker ragnerok (måske lidt overdrevet men håber at du kan få ideen)

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 32
Fra  iMadeus.dk Skrevet kl. 18:55

Det er en god ide og jeg har selv haft samme tanke som stammer fra den amerikanske virksomhed fiverr. Det lyder også som om at du har ideen derfra. Hvis du kan markedsføre en sådan ide, og markedet synes det er interessant så kan du tjene penge.

Jeg valgte ikke at forfølge ideen da der var for mange "hvisser"

Tag en beslutning og så gå enten mod målet eller væk fra det.

God vind

Tilmeldt 15. Nov 11
Skrevet kl. 19:49

For at være ærlig, har jeg faktisk aldrig hørt om fiverr.com, men udfra hvad jeg nu har set, elsker jeg det allerede! :p

Der er selvfølgelig en masse overvejelser omkring sådan et projekt. Jeg er mere idémanden og sælgeren, hvilket vil sige, jeg selvfølgelig får brug for en udvikler...

Penge kan altid skaffes ..

Tak for svaret! :) 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)