|
Jeg skal købe en sub-book primært til grafisk arbejde, programering og lidt video redigering (disse ting sker dog primært på ekstern skærm). Pt. overvejer jeg følgende: IBM X41 Acer Ferrari 1005Wmi Toshiba Portege R200-136 Lige meget hvilken maskine det bliver, så vil jeg opgradere den til 2 GB ram, samt 100 GB harddisk (7200 rmp). Mit ønske er: God batteri tid. Hurtighed Pænt design. Hvad vil i anbefale??? |
Jeg plejer nærmest religiøst at anbefale IBM fremfor alle andre mærker, og her er ikke en undtagelse:
Mit ønske er:God batteri tid.HurtighedPænt design.For at starte med det sidste, så er det jo en smagssag, om man kan lide IBMs design eller ej. Men det er i hvert fald meget no nonsense og stilrent. Mit foretrukne valg."Hurtighed" er i dag ikke et spørgsmål om gigahertz og flotte tal, men et samspil mellem komponenter, som hver især er toptunede til i fællesskab at levere den bedste ydelse uden flaskehalse. Jeg vil mene, at IBM igen er en vinderhest, da de bruger utroligt meget tid på research og tests, før deres maskiner kommer ud i handelen. Det er ogte også derfor at IBM har noget lavere specifikationer end konkurrenterne - til gengæld, så virker det bare."God batteritid" - skal du redigere film og en- og decode dem, så kræver det processorkraft. De fleste bærbare i dag kører med Centrino (i en eller anden variant) og har dermed speedstep CPU. De ting, som har indflydelse på batteriets levetid er:Batteriets amperetimer (og generelle kvalitet!)Strømsparefunktioner, når maskinen ikke bruges intenstHarddiskens omdrejningshastighed og dermed, men ikke udelukkende forsaget af, strømforbrugCPU''ens strømforbrug under forskellige forholdDet løseDer sidder sikkert Centrino-CPU''er i alle dine valg (har ikke undersøgt), så der er ikke noget at hente i den ene i forhold til den anden her. Hvad med harddisk og batteriets kvalitet?Jeg kan køre ca. 8 timer med standard batteri på min Thinkpad Z60m med 15" widescreen. Og jeg arbejder med grafik hovedsageligt.Håber, at dette (noget ensidige) indlæg hjalp dig i dit valg.VhPeter
Bliv gratis medlem