Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har en shop på nettet og er lidt i tvivl om hvordan jeg står som forretningsdrivende mht. fortrydelsesret.

Jeg er godt klar over at køberen har 14 dages retur ret, men:
-Er det fra kunden har modtaget vareren eller fra den er afsendt?
-Hvis kunden ikke har original emballage til bestilte produkt, har han så ret til at leverer varen tilbage, tros jeg ikke kan sælge den videre?
- Har kunden ret til at få det fulde faktura pris tilbage?-her tænker jeg på fragtprisen samt evt. dankort gebyr?
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:15
Svar:

-Er det fra kunden har modtaget vareren eller fra den er afsendt?

når kunden har modtaget.

-Hvis kunden ikke har original emballage til bestilte produkt, har han så ret til at leverer varen tilbage, tros jeg ikke kan sælge den videre?

der er lidt specielle regler på det område, jeg finder lige et link til dig i morgen på forbrug.dk

- Har kunden ret til at få det fulde faktura pris tilbage?-her tænker jeg på fragtprisen samt evt. dankort gebyr?

Ja det har de. Dog kan du vælge at kalde fragt, gebyr, så skal de ikke have det tilbage.

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:32
Hej Tak for dit svar, glæder mig til det link.

Vil det sige hvis jeg kalder fragt for "gebyr" på fakturaen vil kunden ikke kunne kræve det tilbage? Kan man ikke kalde det "Fragt-gebyr" og derved har kunden ikke ret til at få fragten udbetalt? Jeg ved godt det er små penge, men i det store kan det blive til mange kr. som alligevel er en "spildt" udgift.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:34

// Jesper Skov

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:04

Dato: 30-05-2007 22:32:06 Forfatter: MainDal Hej Tak for dit svar, glæder mig til det link.

Vil det sige hvis jeg kalder fragt for 'gebyr' på fakturaen vil kunden ikke kunne kræve det tilbage? Kan man ikke kalde det 'Fragt-gebyr' og derved har kunden ikke ret til at få fragten udbetalt? Jeg ved godt det er små penge, men i det store kan det blive til mange kr. som alligevel er en 'spildt' udgift.

PS. tror ikke den med fragt-gebyr er lovlig. det skal vist nok hende ekspeditions gebyr, men prøv og se om du ikke kan finde det derinde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)