Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop der sælger fødevarer

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nogen der kender reglerne ifht. at køre en webshop der sælger, ikke let-fordærvelige, madvarer? Jeg tænker her på slik, snacks o.l. som ikke (under normale omstændigheder) skal opbevares på køl.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:31
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 13:10

Du slipper ikke for at skulle registreres hos fødevarestyrlesen, og i øvrigt overholde gældende lovgivninger. Hvilket blandt andet foreskriver et egenkontrol program med HAACP, samt et godkendt lager til opbevaring.

Det er fuldstændig samme regler, som en kiosk. Du slipper ikke fordi du vil sælge over www.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NY:

Det er fuldstændig samme regler, som en kiosk. Du slipper ikke fordi du vil sælge over www.

Jeg beder ikke om at slippe, jeg spørger om hvad reglerne er? :-)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:18

Hvilke specifikke regler er du interesseret i at vide? 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:22

Her er noget af det du skal være opmærksom på:

* Din virksomhed SKAL registreres som fødevare virksomhed hos FVST

* Importere du fra 3. lande eller fra EU lande SKAL du import registreres også.

- Din virksomhed vil blive tjekket enten halvårlig eller helårligt om du overholder reglerne.

* Alle dine produkter SKAL have en dansk ingrediens fortegnelse PLUS  hvem der er importøren! (koster 2000 kroner i bøde hvis det mangler på bare 1 produkt! og du får en sur smiley)

* Du SKAL lave en egenkontrol rapport som du SKAL følge. Denne rapport skal indeholde hvad du gør når du modtager varer, regngøring, udløbne varer, hvad der sker når der kommer dyr etc i det osv osv osv. Der er en sample på FVST's side som man kan redigere.

* Opbevaring skal være i et lukket rum (alm. køleskab og reol kan godt bruges, så længe det er lukket og rent i omgiverserne.

* Man må GODT have en fødevare virksomhed i privat hjem.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:24

glemte lige. Du skal vise / linke til din kontrolrapport på hjemmesiden (smiley rapporten)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:56

Kim Vinberg:

Her er noget af det du skal være opmærksom på:

* Din virksomhed SKAL registreres som fødevare virksomhed hos FVST

* Importere du fra 3. lande eller fra EU lande SKAL du import registreres også.

- Din virksomhed vil blive tjekket enten halvårlig eller helårligt om du overholder reglerne.

Men hvilke regler skal jeg overholde? Lad os sige at jeg køber mine varer i DK og ompakker dem (altså jeg laver f.eks. en samlet pakke med 2 poser vingummi, 1 dvd film og en pose chips ... så der er tale om sampakning af allerede embalerede varer)

Kim Vinberg:

* Alle dine produkter SKAL have en dansk ingrediens fortegnelse PLUS  hvem der er importøren! (koster 2000 kroner i bøde hvis det mangler på bare 1 produkt! og du får en sur smiley)

Det troede jeg umiddelbart at importøren / den danske distributør stod for. Men hvis jeg køber hos en dansk distributør er det mest logiske vel at de allerede har fået det påtrykt varen?

Kim Vinberg:

* Du SKAL lave en egenkontrol rapport som du SKAL følge. Denne rapport skal indeholde hvad du gør når du modtager varer, regngøring, udløbne varer, hvad der sker når der kommer dyr etc i det osv osv osv. Der er en sample på FVST's side som man kan redigere.

* Opbevaring skal være i et lukket rum (alm. køleskab og reol kan godt bruges, så længe det er lukket og rent i omgiverserne.

* Man må GODT have en fødevare virksomhed i privat hjem.

Så hvis jeg lejer et bag-/kælderlokale et sted skal jeg sørge for der er rent, tørt og at kun jeg og mine ansatte har adgang, og det skal jeg kunne dokumentere ligesom jeg skal føre kontrol med at min dokumentation er korret og at reglerne overholdes?
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:01

Jeg har haft tanken med slikkasser med film fra en webshop og få en allerede godkendt virksimhed til at sende direkte til kunden kunne må muligvis lave shoppen uden fødevaregodkendelse, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:03

Hvis jeg køber mine varer i f.eks. Metro så er alle mærkninger o.l. vel iorden ? Jeg mener - de skal jo også overholde de samme regler, eller hvad?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)