Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs efter at hjælpe kommune med en praktikant

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer

Fladt lige over denne historie på Facebook og må sige at dette skræmmer mig fra at hjælpe kommunerne hvis de søger hjælp hos mig. 

http://www.pcblaa.dk/

Nu er det ikke mit firma, og ja man har kun historien fra hans side af, men igen det ville da få mig til at tænke mig om en ekstra gang hvis kommunenen spurgte mig om jeg kunne tænke mig en praktikant. Selvfølgelig ville jeg få alt på skrift, og sørge for at alle regler ville være overholdt. 

Men må sige at jeg føler da med denne mand der må se hans forretning dreje nøglen om fordi at han er flink.

Hvad syntes I ? 

Kunne nogle af jer overveje at ansætte en praktikant via kommunen ?

Mvh

Thomas Wichmann

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 23:37

Hold kæft et svineri - vi ikke selv for min værste fjende, ønske at han endte i sådan en situation her!

Jonas

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 06:37

Kan kun give dig ret Jonas.

Denne skæbne ønsker man ikke for nogle. Specielt ikke når de blot er hjælpsomme. 

Mvh

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det er jo en meget, meget trist sag - især fordi den tydeligvis har trukket ud i årevis og haft (synes det) voldsomme konsekvenser for en selvstændig erhvervsdrivende.

Men bortset fra, at det er lidt svært at finde hoved og hale i dokumentationen, og med risiko for at lyde som djævlens advokat, er der altså et par ting, jeg ikke forstå:

- Arbejdsgiveransvar nævnes flere gange i forbindelse med kommunen, men mig bekendt er der som hovedregel netop ikke arbejdsgiveransvar, hvis en ansat udfører abnorme handlinger som f.eks. tyveri?

- Hvorfor var varelageret ikke forsikret? Eller alternativt: når tyven er dømt, hvorfor er der så ikke forsøgt en fogedforetning mod vedkommende for at få ham til at betale?

- Hvorledes kan det være, at et firma med 5-7 ansatte ikke kan overleve et tab på 200 000?

- At kommunen er selvforsikret betyder netop, at de ikke er forsikrede, men selv dækker alle tab. Hvad har relevansen mon været af dette i forbindelse med en praktik(eller ej)aftale?
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:36

Den er lagt på Buzz, for lang tid siden, og der var en lang diskussion.

Det er interessant at man ikke har opdaget så stort et svind, og at det så mange år efter skulle trække firmaet i graven. Men det er selvfølgelig synd for ham, og de ansatte der mistet deres jobs.

At det er kommunens skyld, kan jeg ikke vurdere. Men det må også være op til firmaet selv, at sørger for at få nogle papire på at medarbejderen rent faktisk er i praktik, eller ej.

Fra Sæby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 141
Fra  Tec-connect.dk Skrevet kl. 18:41

Ja jeg har godt nok aldrig hørt om man kan forsikre sit varelager mod tyveri af ansatte?

Jeg tror eller ikke pratikant har friværdi i hus eller bil for 200.000 kr. ? så en fogde sag er nok helller ikke relevant....

Men det er da hele vejen igennem en trist sag både for virksomheden, kommunen og kommende pratikanter som får svære ved at få en pratik plads..

synd og skam...

Bent Olsen

www.fuglelex.dk

Få en prof. lyd på dine optagelser, se vores tilbud, komplet hjemmestudie til kun 4399,-

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 18:41

Der har været en stor debat omkring det i Buzz omkring denne artikel. Det er noget svineri!

Men er det ikke noget med at alt dette skete 8 år siden, og han først giver kommunen skylden idag?

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:20

Fandt også lige denne historie på Twitter. Trist!!!

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)