Jeg læste et indlæg her på Amino og i det indlæg var der en debattør der påstod at enhver webshop bør have en blog tilknyttet. Jeg har læst meget omkring SEO og jeg har bestemt lært meget af at læse rundt, både her på Amino men også på nettet generelt.
Jeg har oprettet en blog jeg havde forestillet mig at denne blog skulle hjælpe mit "hoved domæne" til at rangerer højere på Google. Det kræver du at bloggen er indekseret af Google. Hvordan sørger jeg for at bloggen bliver indekseret af Google? Jeg har ikke indgående kendskab til SEO men jeg vil virkelig gerne lære det.
Kan du smide et råd eller to til hvordan min blog bliver indekseret af Google samt eventuelt kommer højere op?
Det er et meget "bredt" spørgsmål som vil kræve en roman at svare på. Men for det første så er din side lavet i wordpress og står til at blive indekseret fra starten af. Det kan du selv ændre under settings.
2. Synes du skal læse flere SEO blogs. WP er genialt når det kommer til Google og rank, men der er mange parametre som tæller. Både titles, post urls, keywords, links osv osv..
3. Skab en god tråd mellem keywords og indhold så du skriver til dig, mig og alle andre og ikke søgemaskiner. Så kan det ikke gå helt galt.
Få hjælp til SEO, Analytics, Wordpress og mere synlighed online hos Ehook.dk. Gratis SEO rapport til dit website / webshop!
Du kan starte med at få en google profil, og tilmelde dig webmastertools og analytics. Så kan du holde øje med hvor dine besøgende kommer fra.
Derefter skal du have genereret et sitemap..og tilmeldt det google webmastertools.. så bilver siderne da indexeret.
Men du skal jo ud og ligge links rundt omkring.. jeg bruger: Facebook, linkedin, twitter, blogs, fora og artikelkataloger..Så indexerer google din side, via disse links, fra sider der allerede er kendte, det er den bedste måde at få links på..
Kender du hyggestedet.dk? Skriv evt. til Henrik, han kan sælge dig et bette banner, der passer din side vist fint ind. :) Og de besøg du får ville da være relevante..
Jeg har netop tilmeldt både webmaster tools og analytics. Opdaget Google også de links jeg smider i statusopdateringer og tweets? Jeg tager et kig på hyggestedet.dk - Tak for dit råd og din tid.