Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Expert prøver at snyde os - hvilke muligheder har vi?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

jeg håber jeg kan få en jurist med forstand på købeloven til at se på denne sag jeg har med Expert. Sagen omhandler en bærbar computer.

Computeren er købt med Expert''s Xtra-forsikring der gælder i 6 år og computeren er købt d. 17/3-2004.

D. 12/01-2006 bliver den indleveret pga. fejl med strømstikket. Den kan ikke oplade.

D. 08/12-2006 bliver den igen indleveret med problemer omkring strømforsyningen. Den kan igen ikke oplade.

D. 07/05-2007 efter at være kommet hjem fra ferie glæder vi os til en computer der virker - men ak nej. Den vil stadig ikke oplade! Denne gang går jeg ind til Expert og siger at nu vil vi altså have en ny. Der aftaler vi så at de sender den til deres reperations-afdeling så de kan konstatere fejlen og derefter kan jeg få en ny computer. I bemærkninger på følgesedlen skriver han følgende: Såfremt de ønsker at reparere produktet igen bedes de kontakte kunden inden, da kunden ikke ønsker produktet repareret - men ombyttet.

I dag d. 30/05-2007 ringer de fra butikken og siger at "de er begyndt at reparere computeren".

Hvordan står jeg nu?

Kan jeg gå ned i Expert og kræve en ny computer, når de er begyndt at reparere den gamle? For jeg finder mig snart ikke i mere fra deres side!

Håber det er til at forstå hele forløbet, ellers spørger i bare om det i vil vide.

VH og på forhånd 1000 tak,

Kasper Assenholm

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:12
Hej Assenholm.

Jeg er ikke jurist, men jeg er ikke sikker på om købeloven overhovedet gælder efter så langt tid. Jeg kunne forestille mig at du skal kigge på de betingelser som fulgte med deres "X-tra" forsikring i stedet.

Hvis det er købeloven der gælder, så er du nok nogenlunde stillet, så kan du "afvise" sælgerens tilbud om at afhjælpe fejlen, hvis det er til stor ulempe for dig.

Jeg mener dog at ordlyden er omvendt, så man tager udgangspunkt i hvornår du har pligt til at lade sælgeren afhjælpe fejlen, og det har du så hvis det ikke er til ulempe for dig.

Jeg håber det lykkes dig at få en ny. Når man tegner sådan en ekstra forsikring, bliver man altid lovet guld og grønne skove, så skal de også levere varen når uheldet er ude!

Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:40
Der står på Expert''s hjemmeside at produktet ombyttes hvis samme fejl opstår inden for 12 mdr. fra første gang skaden er anmeldt. Men pga. vi var bortrejst på ferie har vi ikke haft mulighed for at komme ind med den før. Den var dig DOA (Dead-on-arrival) hvilket jo må betyde at fejlen har været opstået inden for de 12 mdr.?

Og det er ved at være til stor gene for os da vi jo som alle andre er rimeligt afhængige af at kunne bruge netbank, e-mail osv.

VH

Kasper Assenholm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41
Hej!

Vi havde samme problem med et stereoanlæg købt i Merlin, hvor vi havde

tegnet forsikring over 5 år.

Laseren blev udskiftet 7 gange på 3 år, og vi måtte undvære anlægget i længere

perioder op til 3-4 uger per gang. Det var en "mandagsmodel".

Til sidst forlangte vi et nyt anlæg til tilsvarende pris, dog sagde Merlin, at man

ikke havde indflydelse på dette, det var alene reparatøren der bestemte.

Vi fik aldrig et nyt anlæg, men solgte det lige efter anlægget havde fået udskiftet

laseren for 8. gang.

Så du skal nok forberede dig på en længere dialog med Expert, og glemme alt om logikken.

Vort anlæg kostede ca..7000 kr, og blev repareret 8 gange til en pris af 2500-3000 kr.per gang.

Det havde været betydelig billigere for Merlin/Reparatøren at udskifte anlægget efter

de første par ganges reparation.

/Peter

/Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)