Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside som indskud i ApS

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino,

Jeg står i den situation, at jeg gerne vil stifte et ApS, og jeg kom derfor til at tænke på, om det er muligt at bruge affiliate-sider som indskud? Og i så fald vil jeg gerne vide, hvad siderne så bliver vurderet på? Og om det overhovedet er realistisk?

Er der nogle af jer, der har erfaringer, gode bud eller holdninger til det, så skyd løs! :-)

Mvh Alexander

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46

Hej.

Ja..det kan godt lade sig gøre.

Du skal have en revisor til at vurdere..og stille med en god og behøring dokumention for værdien af siderne.

Bud fra tredjepart ville være et godt udgangspunkt.

MvH

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 19:00

Tusind tak for svaret, Peter! :-)

Vil det så sige, at hvis jeg kan argumentere for, at mine sider tjener 16.000 om året, så vil værdien af dem være 80.000, da siderne vil blive ved med at genere samme indtægt i en overskuelig fremtid, altså de næste 5 år - eller er det for langt ude?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27

Hvis du kan få en revisor overbevist om at prissætningen skal være sådan - så i princippet ja.

Som Peter er inde på vil det bedste være, hvis du har et uafhængigt købstilbud fra 3. part. Det vil de fleste revisorer lægge til grund for en værdiansættelse uden videre.

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 19:42

Spørgsmålet er vel så bare, hvordan jeg skal modtage et uafhængigt købstilbud, når jeg ingen intentioner har om at sælge mine sites? Det er vel ikke uafhængigt, hvis jeg beder en, som jeg kender via Amino, om at komme med et tilbud?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:01

Hej

En værdiansættelse af et immaterielt aktiv, som en hjemmeside jo er, kan være forbundet med relativ stor usikkerhed, hvorfor den godkendte revisor nødvendigvis må søge grundlag for værdiansættelsen andet steds.

Derfor, og i overensstemmelse med såvel Peter og Henrik, så vil et købstilbud fra en uvildig 3. mand eller en vurdering af en fagkyndig kunne hjælpe revisoren med den endelige vurdering.

Imidlertid vil en omsætning på kr. 16.000/ år næppe være tilstrækkelig til en værdiansættelsen, der overstiger minimumskravet på kr 80.000 til stiftelse af et ApS.

Det kunne måske være interessant at få dit eget bud på, hvad denne hjemmeside er værd eller bedre, hvad vil du selv give for den?

Tonny

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 20:14

Tusind tak for dit svar, Tonny.

Tonny Skov Pedersen:
Det kunne måske være interessant at få dit eget bud på, hvad denne hjemmeside er værd eller bedre, hvad vil du selv give for den?

Jeg ved, at på Amino er man nogenlunde enige om, at sites sælges for 10-12 måneders indkomst, men spørgsmålet er så bare, om man ikke ville kunne argumentere for, at det er nicher, der vil forblive relevante i fremtiden og derfor skal sitet vurderes på baggrund af forventning til, at siden holder sin indkomst i mere end blot ét år.

Nu er det bestemt heller ikke nødvendigt, at hele indskuddet skal komme fra affiliate-sider, men det er bare for at holde styr på mine muligheder. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15

Alexander Overgaard:
Spørgsmålet er vel så bare, hvordan jeg skal modtage et uafhængigt købstilbud

Jeg har oplevet at folk har sat deres hjemmesider til salg alene for at få nogle købstilbud. Så det er en mulighed.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 20:25

æææææv jeg er ked af at være lidt en lyseslukker her... men hvis siderne tjener 16 k pr. år så vil en værdisætning på den baggrund til 80 k være urealistisk vurdering.

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 20:28

David Brodin Larsen:

æææææv jeg er ked af at være lidt en lyseslukker her... men hvis siderne tjener 16 k pr. år så vil en værdisætning på den baggrund til 80 k være urealistisk vurdering.

Du er på ingen måde lyseslukker. Jeg er indstillet på at have en del af indskuddet i kontanter, jeg prøver blot at finde ud af, hvor meget værdi jeg kan tillægge mine affiliate-sider i et indskud. :-)

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)