Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsstandsning ?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en faktura hos en debitor som ikke har betalt, jeg rykker for den og får dette svar tilbage

Til rette vedkommende.

XXXX er gået i betalingsstandsning, og det er derfor pt. Ikke muligt at betale fakturaer. Vi arbejder på sagen, og vender tilbage hvis der er nogen ændringer.

Venligst luk XXXX.dk ned midlertidigt, hold gerne alle xxxx email åben da der arbejdes på sagen.

Med venlig hilsen

Det er altså sendt fra debitoren selv, men hvordan foregår sådan noget ? Det skal jo indberettes til skifteretten af debitoren, men kan jeg ikke kræve at få det bekræftet at hans advokat/skifteret eller lign ? 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

KH2012:
XXXX er gået i betalingsstandsning

Der er ikke noget der heder betalingsstandsning mere..... i hvert fald ikke officielt, så det eneste det betyder er at din kunde ikke pt. selv mener han kan (eller vil) betale sine regninger.... Så i praksis bør du engentlig bare køre videre med din rykker / inkasso procedure.

Evt. er du velkommen til at kontakte mig, jeg driver inkassofirmaet www.inkassoenheden.dk og jeg tager gerne en snak om hvordan sagen hånteres bedst muligt.

Men du skal i hvert fald ikke lade dig nøjes med et hjemmestrikket brev fra skyldner om at du bedes skrive gælden i glemmebogen ..

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også kun kunne finde info om at der er noget der hedder betalingsstandsning 

Fandt det godt nok her http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Konkurser/betalingsstandsning og det er hvis jeg er forbruger, men begrebet findes.. or what ? 

Jeg vil sådan set bare gerne vide hvad jeg skal gøre eller hvordan jeg skal forholde mig nu ? Jeg sender selvfølgelig kunden til inkasso (har et godt samarbejde med et inkasso firma), men hvad kan/skal jeg ellers gøre ? Noget jeg bør være klar over 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt skifteretten, og find ud af, hvem der har tilsynet og anmeld dit krav det. Hvis virksomheden virkelig er i betalingsstandsning, må de kun betale regninger efter aftale med skifteretten.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er rimelig sikker på at reglerne om betalingsstandsning i 2010 er ændret til regler om "rekonstruktion". Teknisk set hedder det derfor ikke længere en betalingsstandsning.

Reglerne findes i konkursloven.

/Banditten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Banditten:
Jeg er rimelig sikker på at reglerne om betalingsstandsning i 2010 er ændret til regler om "rekonstruktion". Teknisk set hedder det derfor ikke længere en betalingsstandsning.

Det var marts 2011 som reelt afskaffede begrebet betalingsstandning, som David korrekt nævner.

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg skal kontakte skifteretten, og debitor bor i Vallensbæk, så er det retten i Glostrup jeg skal kontakte, korrekt ? 

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Og når nu begrebet betalingsstandsning ikke eksisterer mere, hvad er så proceduren ? Og hvordan skal jeg som kreditor agere ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er Glostrup, som du skal have fat i.

Det er vel bare at  ringe op og spørge om de har sag på vedkommende og hvis ikke så køre det som en almindelig inkassosag. Hvis du har brug for hjælp til dette så er det et af Davids specialer.

/Henrik

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)