Hej Amino! Jeg er for nylig blevet ansat som google ansvarlig hos en mindre virksomhed. Jeg har været igang med en masse CTR optimering bla. via nye annoncer og negative søgeord. I den forbindelse har jeg sorteret næsten 4500 søgeordsudtryk fra da de ingen relevans havde for virksomheden. Jeg synes dog det virker som slavearbejde at sidde og manuelt sortere så mange søgeudtryk fra, og søger derfor en smartere løsning. Jeg er godt opmærksom på at man kan bruge negativ søgeordssætning som og f.eks. sortere "cykel" fra så man ikke bliver vist på en søgning efter "cykel dæk" hvis det er dæk til biler og MC man sælger. Problemet er bare at den ikke hitter hvis brugeren skriver "racercykel dæk" eller "cykeldæk" og så er man jo på den igen. Jeg tænkte derfor om der ikke var en mulighed for at man kunne sortere en kombination af bogstaver fra? Forstå mig ret: altså hvis en bruger skriver C-Y-K-E-L så bliver man ikke vist ligemeget om der står "racercykel dæk" - "speedcykel dæk" osv. Håber at i ved hvor jeg vil hen med det og evt. har en løsning. Det ville spare mig for meget arbejde! :) |
Hejsa
Prøv at google det - måske findes der en person der har opfundet det:). Ved der findes bid management programmer - måske har de lavet en nyttig hjælpe feature til dette formål du efterspørger.
Får du 4500 irrelevante søgeordsudtryk fordi kampagnerne kun benytter sig af bred søgeordstype eller er det også med sætning og eksakt søgeordstype?
Hvertfald lyder 4500 negative søgeord af meget hvis i er en mindre virksomhed.
Mvh MBSP