Skal snakke om e-læring i i en halv time og ved stortset ingenting om det. Nogen som kan give en hurtig beskrivelse og måske gå lidt ind i dybten på hvad e-læring er. -Hvad er e-læring? |
Skal du til eksamen, eller er der nogen særlig grund til, at du skal tale om e-læring i en halv time uden at vide noget om det?
En hurtig Google-søgning kan hjælpe dig godt på vej.
Hos e-conomic, hvor jeg arbejder, bruger vi mange online hjælpemidler i vores support - altså en måde hvorpå vi kan "uddanne" vores kunder i bruges af e-conomic. Vi har bl.a. et online hjælpeleksikon, hundredvis af hjælpevideoer frit tilgængeligt på Youtube, online kurser, brugerforum mv.
Det giver rigtig god mening for os at bruge online hjælpemidler, og vi får god respons på vores udvalg. Ved at bruge online hjælpemidler har vi mulighed for at supportere flere kunder på én gang i stedet for bare en-til-en, som det er med mail- og telefonsupport (som vi dog også tilbyder).
Ved at have det online er det også tilgængeligt døgnet rundt. Så hvis vores kunder sidder og arbejder med deres regnskab efter vores telefon- og mailsupport har lukket, har de stadig mulighed for at finde svar på deres spørgsmål via de online hjælpemidler.
Du kan sikkert finde mange andre virksomheder, der bruger e-læring på den ene eller anden måde. Jeg ved, at e-læring bl.a. også bruges som en form for internt uddannelsessystem hos flere busselskaber rundt om i landet. Detaljerne kender jeg dog ikke.
Håber du kunne bruge mit input.