Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blandet Ejendom

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen

Jeg er ved at købe en ejedom hvor der både er en erhvervsdel og en privat bolig, altså en blandet ejendom.

Mit spørgsmål går på: Kan jeg oprette et selskab, lad os kalde det "M Invest ApS", som så køber ejendommen og lejer erhvervs delen ud til mit andet selskab "M Automobiler ApS", og lejer bolig delen ud til mig privat?? M Invest ApS og M Automobiler ApS er så ejet af M Holding ApS, som så er ejet af mig.

Opbygningen skyldes at jeg skal have mine forældre til at stille sikkerhed til boligen, dog uden at de må lide tab hvis M Automobiler ApS går konkurs.

Er Det her helt ude i skoven, eller måske ulovligt??

MVH
Martin Hannemann

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:26
Hvis man stiller sikkerhed er der altid en risiko for at lide et tab, det kan du ikke undgå hvis det er et krav fra bankens side at nogen stiller sikkerhed for lånet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:39
Tanken var at muligheden for at lide tab kun var for det selskab som tabet ligger i. DVS hvis M Automobiler ApS går konkurs med en gæld på en halv mill. så går det som sådan ikke ud over M Invest ApS på andre måder end at de mister en lejer???

MVH
Martin Hannemann

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:25
Dato: 30-05-2007 11:14:58 Forfatter:Martin Hannemann Hej Allesammen

Jeg er ved at købe en ejedom hvor der både er en erhvervsdel og en privat bolig, altså en blandet ejendom.

Mit spørgsmål går på: Kan jeg oprette et selskab, lad os kalde det ''M Invest ApS'', som så køber ejendommen og lejer erhvervs delen ud til mit andet selskab ''M Automobiler ApS'', og lejer bolig delen ud til mig privat?? M Invest ApS og M Automobiler ApS er så ejet af M Holding ApS, som så er ejet af mig.

Opbygningen skyldes at jeg skal have mine forældre til at stille sikkerhed til boligen, dog uden at de må lide tab hvis M Automobiler ApS går konkurs.

Er Det her helt ude i skoven, eller måske ulovligt??

MVH
Martin Hannemann

Det er ikke ulovligt eller helt ude i skoven men jeg kan ikke se den dybere ide i det fremfor bare at købe ejendommen privat og udleje til selskabet. Problemet er at du vil komme til at betale en forholdsvis leje til selskabet hvis du skal undgå beskatning af fribolig.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)