Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sjov idé, hjælp med at realisere den.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes selv ideen var rigtig sjov da min bror delte den med mig, men så begyndte jeg selv at skyde den i stykker, og har nu brug for hjælp til at lappe den samme igen :)

Ideen er ret simpel. En guidet turist tur i kbh - i løb.

Man løber i et roligt tempo gennem københavns gader, og stopper så ved de forskellige attraktioner. Inden for 5-8 km kan man alligevel komme rundt og se en del.

Som sagt, jeg synes selv ideen var ret skæg, men så kom den første blokade op.

Man kan jo ikke løbe i et par hverdagssko, så det skulle være en arrangeret tur, og ikke noget man lige kunne hoppe med på. (dog kunne man helt sikkert få en løbeskosproducent til at stille sko til rådighed. og så have et depot med deres egen sko i mellemtiden).

Hvordan markedsføre man til turister? Kunne man evt lave en aftale med hotel eller andet?

Har egentlig bare brug for lidt brainstorming af de forskellige muligheder. Eller få skudt ideen helt ned :)

Hvad tænker i om det?

Jonas

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:00

hvorfor skal man løbe?

er det bare for at være anderledes?

Det vil i hvert tilfælde decimere kundeunderlaget kraftigt.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 18:08

J. Deleuran:

hvorfor skal man løbe?

er det bare for at være anderledes?

Det vil i hvert tilfælde decimere kundeunderlaget kraftigt.

For at undgå at sidde i en bus eksempelvis. Få noget motion, opleve kbh på en anden måde.

Kommunen ville sikkert også støtte op om sådan et projekt tænker jeg.

Beskæftiger mig til dagligt med motionsløb, så det er derfor løb er kommet ind i billedet :) www.NordicRace.dk 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 18:12

Hej Jonas,

Når man skal have løbesko, så skal man helst have gennemført en løbestilsanalyse, fordi pasformen skal være helt rigtig, hvis man ikke skal risikere gener og evt. skader efterfølgende. Så det vil desværre nok være den første showstopper.

Derudover så vil de fleste nok gerne i bad, når de har løbet. Herudover vil du løbe ind i endnu en showstopper: Hvis de ikke løber fast, så bliver turen ikke specielt komfortabel, fordi deres fokus vil være på konditionen i stedet for at opleve de mange indtryk i byen.

Selve ideen er egentlig meget sjov, men jeg tror desværre ikke, at den vil kunne sælges i praksis.

Fra København Ø
Tilmeldt 6. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 18:18

Glimrende ide, men der findes allerede MINDST tilsvarende firmaer, som har eksisteret i flere år.
Begge har været omtalt i diverse aviser og magasiner. Find dem via Google.

Fra København Ø
Tilmeldt 6. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 18:18

Jeg mente mindst 2 tilsvarende

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 18:22

Hej Casper

En analyse af løbestil er ikke nødvendigt for en enkel 5-8 km tur.

Og ja du har ret mht til at folk nok gerne vil i bad efterfølgende. Man kunne så evt slutte turen af ved havnebadet på islands brygge.  

Eller have start og slut ved deres hotel. Kan godt se ideen er skrøbelig på mange punkter, men jeg ved også at det er noget jeg ville benytte mig af hvis jeg fik tilbudet i udlandet. Jeg kunne aldrig finde på at tage sådan en guidet kedelig gåtur på 4 timer+ :)

Jonas

Casper Lohse:

Hej Jonas,

Når man skal have løbesko, så skal man helst have gennemført en løbestilsanalyse, fordi pasformen skal være helt rigtig, hvis man ikke skal risikere gener og evt. skader efterfølgende. Så det vil desværre nok være den første showstopper.

Derudover så vil de fleste nok gerne i bad, når de har løbet. Herudover vil du løbe ind i endnu en showstopper: Hvis de ikke løber fast, så bliver turen ikke specielt komfortabel, fordi deres fokus vil være på konditionen i stedet for at opleve de mange indtryk i byen.

Selve ideen er egentlig meget sjov, men jeg tror desværre ikke, at den vil kunne sælges i praksis.

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 18:24

Der findes et koncept der vel ligner lidt: http://www.runningtours.dk/ 

Men bortset fra det synes jeg ideen er meget sjov. Og i forhold til at markedsføre det, er det vel noget med at lave brochurer og lægge hos f.eks. visitcopenhagen, hoteller osv.

/ Jimmy

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:25
Hvad er formålet med skoene? Folk har vel som regel deres egne løbesko. At lave en app til det kunne måske være en god ide.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 18:30

Den var gået forbi min næse :) Har kigget på http://running-copenhagen.dk/, og de har blandt andet også aftale med skoproducent osv. 

Nå så lever ideen allerede, så skal jeg ikke bruge flere kræfter på at tænke over om det ville være muligt :D

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)