Vi beder jer om jeres prisvurdering af www.notenet.dk da min partner og jeg agter at sælge siden samt hele konceptet.
Hjemmesiden er bygget op om et professionelt design og programmeret i PHP med MySQL som databasegrundlag. Siden er optimeret så hastigheden er så høj som muligt i forhold til hostens internetforbindelse.
Alle funktioner på hjemmesiden er fuldkomment automatiserede (mails til forummet, brugeraktivering osv.), og til alle siderne er der et tilhørende admin-modul.
Vi har selv anslået værdien til 60.000 kr. eftersom der er et meget stort potentiale for dette koncept. Markedsføringsmæssigt har vi kun brugt adwords og på trods af dette, er brugerantallet oppe over 5.000 på hjemmesidens 1-årige levetid.
"Aktive" brugere er 5000, og der er kun 5000 unikke besøg... Jeg ved ikke hvordan andre vuderer "aktive" brugere... Men jeg vil sige at det er en bruger der besøger sider ca. hver 14. dag. Men never mind
Jeg vuderer ikke prisen på noget specielt grundlag, men jeg har spurgt mig selv; hvad vil du give for den, hvis det lige pt. var interressant for dig at købe den?
Her svarede jeg mig selv ca. 20.000,-. Men hvem ved om den er mere værd? Det sjove ved websites, og så mange andre ting i livet er: De koster det som nogen vil give for det
Jeg tvivler nu også lidt på de 5.000 aktive brugere, da siden i så fald burde have flere unikke besøgende og langt flere sidevisninger. Hvordan har I målt de 5.000 unikke besøgende om måneden?
Min vurdering lyder på ca. 15.000,- Har lidt svært ved at se potentiale i konceptet og tilslutningen efter de første 12 måneder er nu heller ikke overvældende.
Mine egne noter har altid være ubrugelige for mig, så jeg har altid lånt andres noter når der skulle læses til eksamen. Dem fik jeg heller ingen glæde af
De 5.000 unikke besøgende pr. måned er målt med google analytics. Pr. dag er der mellem 300 og 500 unikke besøgende, så det ender med at se korrekt ud synes jeg?
Der er vist noget galt med jeres regnestykke? 300 - 500 unikke besøgende pr. dag giver altså mellem 9.000 og 15.000 unikke besøgende om måneden, og ikke som oplyst 5.000
Pedr, jeg tror du blander unikke brugere og sessions sammen. Du kan ikke læge talene sammen som du gør! Hvis man måler unikke brugere over et måned, vil hver bruger kun optræde en gang. Hvis du måler dagligt kan bruegren optræde en gang pr. dag.
Læste forleden noget om, at Google ville afskære sider fra Adwords, hvis de sælger akademiske opgaver. Nu har jeg kun lige skimmet jeres side, men hvis I falder ind i den kategori og hvis der er hold i Googles udmelding, så vil jeg mene det mindsker værdien af jeres site.
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
selvom vores gymnasielle uddannelser er på højt niveau bliver de nok næppe aldrig til en akademisk uddannelse derudover er det vist mest noter og ikke selve opgaver der er på siden? er det ikke mere sider der sælger bachelor / candidat eksamener de vil gå efter?
Dato: 30-05-2007 09:17:08 Forfatter: Centry selvom vores gymnasielle uddannelser er på højt niveau bliver de nok næppe aldrig til en akademisk uddannelse derudover er det vist mest noter og ikke selve opgaver der er på siden? er det ikke mere sider der sælger bachelor / candidat eksamener de vil gå efter?
Jeg må være ærligt og sige, at jeg ikke ved præcis hvem Google vil udelukke og hvem de ikke vil. Som jeg forstod situationen så havde de skrevet ud til en ramte sites/virksomheder. Problemet er, at vi andre jo ikke ved om Google tolker notenet.dk som "etisk ukorrekt" eller ej. Google er jo egenrådig i sagen og der er ingen steder man kan gøre indsigelser. Jeg ville mene, det tilfører siden et risiko-moment også selv om den ikke udelukkes i første omgang. Nu hvor Google har haft riven ude efter en af slagsen så er der jo en mulighed for at de går efter "resten" bagefter.
Dermed ikke sagt at siden ingen værdi har. Hvis både den og konkurrenterne udelukkes fra Google, så vinder den eller de som er bedst til at annoncere sig gennem andre medier.
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Nå ja! Det kan jeg se nu. At det ikke giver mening at gange daglige unikke besøgende op på den måde. Da nogle af de daglige unikke brugere kan besøge siden flere gange i løbet af en måned.
Men sessions bliver det vel heller ikke til, da en daglig unik bruger sagtens kan stå for 50 daglige sessions? (med mindre man også har en session betegnelse indenfor statistik, som ikke er det samme som en "almindelig" session?)
Men det støtter kun op om min påstand, om at det ser endnu mere forkert ud nu, set i forhold til at der skulle være 5.000 aktive brugere på den portal. Så kan det jo sagtens være de samme 3-400 brugere der besøger siden 14-15 gange hver måned? Som så resulterer i de 5.000 unikke månedlige besøgende.
Under alle omstændigheder lægger disse besøgstal (månedlige unikke og sidevisninger) ikke op til at der er 5.000 aktive brugere på den portal. Når der kun er 5.000 besøgende, inkl. anonyme forbipasserende, om måneden.