For lige hurtigt at slå det fast, har vi alene noter til ungdomsuddannelser, hvilket vil sige at det er helt lovligt for studerende at benytte siden, og at den kan bruges som et værktøj til at blive bedre, og ikke til at snyde.
Derudover - for lige at komme ind i debatten omkring de besøgende - er omkring 61 % af de besøgende nogen, der ikke har været på siden før.
Desuden er de 3-500 besøgende et minimum - mange dage ligger vi over 1.000 - specielt i dagene efter udsendelse af et nyhedsbrev.
På baggrund af hvad der hidtil er blevet debatteret, vil vi stadig meget gerne have nogle bud på en salgspris. Jeg laver selv hjemmesider som et bijob til handelsskolen, hvor sider som Notenet.dk rent programmeringsmæssigt vil ligge omkring eller over de 20.000. Men det er naturligvis når det er en specialopgave - det skal selvfølgelige ikke tages som kritik af jeres bud :)
En vurdering på prisen har ikke så meget at gøre med hvad det vil koste eller har kostet at lave siden. Det der betyder noget er hvor lang tid der går inden køber kan regne med, at tjene sin investeringhjem. Specielt når det drejer sig op websider hvor der sker meget på kort tid og hvor markedet kan ændre sig fra den ene dag til den anden, vil en køber ligge vægt på at hente pengene pengene tilbage på kort tid.
Andre faktore er selvfølgelig også hvor meget arbejde køber skal ligge i projektet, hvor vigtig en del du var på siden for at den løb rundt, hvad der er af konkurrenter og hvad køber mener der er af potentiale i siden.
Jeg har ikke lige gået i dybte af siden, men generelt plejer jeg, at bruge følgende formel for indholdsbaserede sider som egner sig til adsense: antal daglige besøgende * 18kr = salgsprisen
De 18kr kan selvfølgelig svinge meget afhængig af de andre faktore, men det er et snit som for mig har vist sig passende.
Hvis siden så har et godt koncept og man kan se et stort potentiale i den og køber har en rimelig forventning om at antallet af brugere vil stige kan man jo ligge lidt oven i.
Nicolai, det er et tal jeg er kommet frem til passer meget godt, hvis en siden skal kunne tjene sig ind via adsense annoncer inden for 14 måneder. Mere er der som ikke i det. Men som sagt kan det svinge meget alt efter hvad det er for en slags side. Og i den forbindelse er der kun taget højde for den trafik siden har og ikke hvad der evt. er af andre værdier.
Dato: 30-05-2007 14:19:43 Forfatter: ABalmer Derudover - for lige at komme ind i debatten omkring de besøgende - er omkring 61 % af de besøgende nogen, der ikke har været på siden før.
Har I nogle tal for hvor mange af jeres brugere logger på dagligt? Og hvordan definerer I en aktiv bruger?
Dato: 30-05-2007 14:19:43 Forfatter: ABalmer Jeg laver selv hjemmesider som et bijob til handelsskolen, hvor sider som Notenet.dk rent programmeringsmæssigt vil ligge omkring eller over de 20.000. Men det er naturligvis når det er en specialopgave - det skal selvfølgelige ikke tages som kritik af jeres bud :)
Tror nu ikke nogen vil opfatte det som kritik :-) Og prisen for programmeringsarbejdet er nu heller ikke det helt afgørende, som andre også er inde på. Her er tale om et færdigt udviklet produkt, hvor du som køber ikke har nogen indflydelse på de funktioner der er udviklet.
Men ja... 15.000 ville nok være en rimelig pris, efter min mening. Måske et sted mellem 15.000 og 20.000, alt efter hvor gennmført konceptet og programmeringen er. Det hænger naturligvis sammen med at jeg har lidt svært ved at få øje på potentialet, som I nævner.
Det er naturligvis ikke let at vise jer som udenforstående hvor "høj" kvalitet programmeringen er, og jeg kan alene vurdere prisen ud fra min hyre på andre opgaver og disses timeløn. Potentialet taler tydeligt til både Casper og jeg, men dette hænger nok sammen med at vi befinder os (indtil om en måned :)) i studentermiljøet, hvor vi omgås vores målgruppe.
En aktiv bruger er alene defineret ved, at det er en bruger der har aktiveret sin bruger ved et link i en mail - altså hvor e-mailen adressen er bekræftet som værende aktiv.