Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 x trådløst netværk?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså teknik...

Efter torden har jeg været nødt til at skifte mit ADSL-modem - og af uransagelige årsager til en dårligere model, som laver et dårligere tårdløst net end jeg har været vant til. F.eks. er der dele af huset, der ikke længere er dækket, og det holder jo ikke i 2012.
Jeg har en glimrende trådløs router stående.
Kan jeg koble den gode trådet efter den dårlige og dermed få godt trådløst netværk, der virker?

Eller er der andre løsninger?

Hans

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har mulighed for at tilkoble såkaldte "Range Extendere" på din router, som sender signalet videre til de steder, som ikke nås.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Helbo:

Du har mulighed for at tilkoble såkaldte "Range Extendere" på din router, som sender signalet videre til de steder, som ikke nås.

Husk dog, at for hvert led du kommer ud halveres hastigheden på det trådløse netværk. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du slår bare trådløse fra i din nye router, sætter et kabel mellem din nye og din bedre router også køre du bare trådløs over den :)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu sælger jeg sådan noget til daglig, og af de løsninger jeg kender til kan du:

1. Udskifte din trådløse router, men kan være svært hvis du ikke har et seperat modem, altså har fået leveret en samlet enhed fra din udbyder med trådløs router og modem samlet. 

2. Sætte en Range Extender på dit netværk. Hvis i fx kører med 100/50 mbit og det alligevel kun bliver brugt til almindelig surfing, så kunne det være en rigtig nem og god løsning.

3. (Og nok den jeg vil anbefale) At køre det over el-nettet. Dvs. du tager en ethernet udgang fra din router/modem og kobler til senderen, og sætter modtageren i stikkontakten et andet sted, og denne modtager vil så lave et trådløs netværk. På denne måde vil der ikke være særlig meget forsinkelse på, og du vil få en stabil forbindelse (men kræver at det kører på samme el-net). Her er fx et bud fra Dlink:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=6259799&ref=section 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller faktisk så vil jeg nok anbefale bare at udskifte den nye router i har fået med en anden, hvis denne nye er tilstrækkelig til at dække. Og hvis ikke, så er det løsning nr. 3 :)

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:

Anders Helbo:

Du har mulighed for at tilkoble såkaldte "Range Extendere" på din router, som sender signalet videre til de steder, som ikke nås.

Husk dog, at for hvert led du kommer ud halveres hastigheden på det trådløse netværk. 

Selvfølgelig. Glemte jeg lige at nævne. Takker for opdateret info til trådstarter1

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Hansen:

Du slår bare trådløse fra i din nye router, sætter et kabel mellem din nye og din bedre router også køre du bare trådløs over den :)


Den løsning ville jeg elske.
Hvordan gør jeg - helt konkret.
Hvad skal jeg lede efter i opsætning af dendårlige router?
Hvordan skal kablerne sidde?

Venlig hilsen
Hans

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Hvis du ikke har prøvet at bruge 198.168.0.1 i din browser og opsætte din router, så tro jeg den tid du ellers bruger vil være givet bedre ud, hvis du lige kalder på din lokale IT smed, som så komme forbi og bruge dit keyboard.

Det tager en lille halv time at dissabel den ene og opsætte den anden, som så kan dække hele huset, men hvis du er helt ny, så kig over skulderen på den lokale IT smed og din tid (penge) er godt brugt, frem for at forsøge selv, hvis det er første gang du kigger indenfor i en router (software mæssig)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)