Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God forretning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen! Sidst jeg skrev her inde, fik jeg nogle rigtige gode ideer til opstart af virksomhed og etc. Jeg fik blandt andet af vide at jeg skulle sætte mig ned og lave en brain storm og finde frem til en god ide...Det gjorde jeg så, men intet godt resultat kom ud af det  

på grund af, det dårlige resultat af brainstorming''en havde jeg opgivet håbet en smule, men tænkte altid over hvad den perfekte forretning kunne være når jeg ikke havde noget at lave i frikvarteret på skolen eller når man nu ikke lavede noget. En dag hvor jeg overhovedet ikke tænkte over amino og virksomheder og næsten havde glemt alt om det, faldte denne her gode ide mig ind.

Sidste gang spurgte jeg om hvordan man kunne få en god ide; nu vil jeg spørge om, hvordan man fører sin ide ud i verden!

Spørgsmål(undskyld de dumme spørgsmål, men det kan vel accepteres når man er nybegynder):

1) Hvordan opstarter jeg en hjemmeside med alt grej som er professionelt, hvor man kan betale med kort og netbank osv.

2) Hvilke gode undersøgelser er det godt at lave, før man går i gang med forretningen/virksomheden?

3) Hvordan opnår jeg popularitet med hensyn til besøgende på siden, hvordan gør jeg den kendt så det virkelig kan mærkes?

4) Er der særlige regler for virksomheder på nettet?

5) Hvis man vil opnå samarbejde med et stort firma eller evt. vil sælge deres varer stiller de så krav? og hvilke krav?

de var mine spørgsmål indtil videre og jeg er ret sikker på der kommer mange flere

Mange tak for hjælpen

Young-Investor

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 17:27
Hej

Du bliver nok nødt til at fortælle lidt mere om hvad det er du vil?.

Hvis ikke du gør det mere konkret er det også svært at vende tilbage med mere konkrete svar på dine spørgsmål.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 18:19
5) Hvis man vil opnå samarbejde med et stort firma eller evt. vil sælge deres varer stiller de så krav? og hvilke krav?

Den kan jeg da svare dig på :)

Du ringer til firma''et som du gerne vil sælge dine vare til. Du spørger om du ikke må sende nogle vareprøver, og du siger du vil kontakte dem inden for 1-2 uger, så de har tid til at afprøve varen.

Efter det er det et spørgsmål om de synes om varen eller ej. hvis de ikke er sikker på om de vil købe varen, skal du give dem en knald god fortjenestemulighed. men hvis de virkelig synes om dit produkt, kan du nøjes med at give dem 20-25%.

Den måde har jeg haft rigtig stor scucces med.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh. AE

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:28
Hejsa.

Hjemmeside skal du ikke være så bekymret for. Der er nogen her på amino der laver dem, ellers er der følgende der har webshops, som er færdige som du bare skal vælge design og måske selv kan flytte rundt så den bliver som du vil have den. du kan også få betalingemodul hos dem.

www.w2wserver.dk

og så er der alle de andre.

held og lykke

MSB
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:07
1) Køb en standard webshop. Der udbydes mange, så find dit behov, og find en som passer til dit behov.

2) Kundeundersøgelse, leveransørundersøgelse, lovgivning & regler, økonomi og budget, forretningsplan, PR & marketing, etc. Der findes masser af beskrivelser på dette. Prøv at surfe rundt på de forskellige iværksættersites.

3) Adwords + SEO

4) Ja, der findes et regelsæt, som er tilknyttet virksomheder, der sælger via nettet. Eksempelvis skal du give 14 dages fuld returret ved salg til forbrugere, hvilket du ikke skal ved drift af en fysisk butik. Men ellers er du i bund og grund underlagt de samme regler, som alle andre virksomheder.

5) Ja, de stiller krav. Ofte vil du mærke, at de slet ikke vil sælge til webshops, eller til nystartede iværksættere. Det kan også være, at de stiller krav om, at du som minimum køber for eks. 50.000 kr. om måneden. De kan også stille krav til de andre varer, du ønsker at forhandle. De kan også stille krav omkring sikkerhed for kundeservice, garantistillelse for din økonomi, etc. Det kan også være de gerne vil læse din forretningsplan. Men alt i alt, så er det forskelligt fra producent til producent, så kontakt dem du ønsker at handle med, og fortæl at du ønsker at blive forhandler. Spørg til, hvilke krav de stiller til dig i den forbindelse.

Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:02
Hej og tak for alle jeres hjælpsomme svar...
Jeg har lige et spørgsmål til nogle som har deres egen shop på nettet, hvor meget er udgifterne på den hvert måned med alt(betalingsmodul osv.) incl.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)