Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad mener i om dette?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle..

Jeg skulle for noget tid siden bruge brochure, logo og brevpapir materiale.

Jeg valgte derfor at få tilbud fra 1 firma herinde fra til at klare opgaven. Prisen var fast på opgaven og vi slog til

Efter en del mailen frem og tilbage med forslag og ændringer, besluttede jeg at køre op til ham fordi jeg synes vi ikke ramte plet i det grafiske.

På den eftermiddag nåede vi faktisk det meste og det var ca 3 timer.

Vi aftalte hvordan det sidste skulle være.. Vi fik løbende tilsendt og der var mange små rettelser, plus at vi løbende fandt korrektur fejl, samt tekst vi gerne ville have omformuleret.

Vi fik en faktura, som vi desværre lod vente på sig i en 7-8 dage. Vi havde haft meget travlt med andre ting også.
Vi svarede så at vi ikke ville betale endnu, da vi ikke mente opgaven var færdig, da vi stadig havde rettelser.

Han svarede at timerne var opbrugt og længe overskredet. Det synes vi var ret underligt da prisen jo var fast, vi vidste jo ikke hvor længe den slags tog at lave.

Det endte desværre med en kedelig afslutning at vi fik nogle næsten færdige psd filer, som vi må have andre til at rette... og en regning på prisen + 700 ,-

Hvad gør man i sådan en sag? Er det os som er forkert på den?

Jeg nævner ingen navne på firmaet. Jeg er ikke ude på at skade ham eller firmaet, han er dygtig nok, men bare lige i den her opgave gik det altså bare ikke.....

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 22:05
Hej Smith,
grundlæggende kan man selvfølgelig sige, at har du fået en fast pris, så skal den holde.
MEN....på mig lyder det som om I har haft utroligt mange rettelser - om det så skyldes jer eller leverandøren, er jo svært at kommentere på. Jeg synes også det er ret afgørende om den faste pris vi taler er 1000,- kr eller 10.000,- kr. Jeg ved godt at en fast pris principielt altid er en fast pris, men der må også være rimelighed i tingene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Jeg vil give Smith ret i, at en fast pris er en fast pris. At så prisen evt. er sat for lavt, kan aldrig være kundens skyld. Så må firmaet blive dygtigere til at fastsætte den rigtige pris. Og at firmaet så beslutter sig for at hoppe fra aftalen til sidst, synes jeg, er under al kritik. Man kan ikke komme med en efterregning, blot fordi man ikke har været dygtig nok til at forklare, hvad prisen indeholder... Så må man bide i det sure æble og blive det klogere til næste gang.

Af samme årsag giver jeg altid en pris, der kun indeholder én korrektur-gang. (Hvis ikke andet aftales). Hvad der kommer derudover afholdes på timebasis. Det medfører, at ingen føler sig snydt, og ofte får det også kunden til at oppe sig, så tingene er mere gennemtænkte første gang – hvilket igen medfører færre korrektur-gange.

Det med rimelighed i tingene er jo meget forskelligt fra person til person. Nu arbejder jeg en del med opgaver til min kundes udenlandske kunder – og der er "rimelighed" et meget andet begreb end her i landet Men deraf lærer man så også, hvordan prisen skal sættes, for at det hele hænger sammen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)