Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside hjælp. "Div" ændrer selv efter skærmopløsning

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 05:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Bay Sørensen:
Ydermere har jeg lavet en hurtig paint illustration over hvad jeg mener. http://peecee.dk/upload/view/364776

Hvis du vil bygge sådan en side som ikke har side scroll i 1024 så skal du nok bygge det lidt anderledes og mere simpelt.

.sitewrapper{
    width: 100%;
    margin: 0;
    padding: 0;
    text-align:center;
}
.contentwrapper{
    width: 980px;
    margin: 0px auto; <------ centrer siden
    padding: 0;
    position:relative; <---- tillader dig at bruge position: absolute inden for de 980px
}

<div class="sitewrapper">
   <div class="contentwrapper">
   </div>

</div>

Din contentwrapper vil ikke give sidescroll i 1024 håber det kan hjælpe ;)

/allan

PS hvis du mener det er nogle andre ting der give den side scroll så er der en fin metode, sæt border på i forskellige farver så kan du se hvad der fylder for meget ....!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 05:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Se dette billede:

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke scrollbaren der er problemet, og alle div er lukket rigtig, ellers vill siden ikke validere. Men noget kode hygiejen ville være dejligt.

Det kunne også være en ide med en bedre struktur på div, bla med en overordnet wrapper som foreslået.

Teddy

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sad lige og legede med det og har fundet en mulig løsning.

Hvis du giver den øverste div der skal fylde hele breden 100% med en min-width der er det samme som den totale brede af de følgende divs, så burde det virke.

Teddy  

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for de mange svar. Jeg går igang med det samme med det inputs i har givet.
Siden er et udkast til hvordan det kommer til at se ud. Opbygningen er dog den samme.
Det ser sikkert lidt sjovt ud, fordi jeg egentlig blot har prøvet mig frem med kodningen, efter en 3-4 års pause. Det forklarer sikkert en del :P

Hvis det glipper helt, så kunne jeg godt tænke mig at en kiggede på det, og rodede lidt op i det :)

- Har været til konfirmation hos min fætter i går, og derfor er jeg lidt brugt i dag. Vender tilbage om et par timer...

/Peace

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

For katten mand! Teddy du er min redning :) Det ser sku ud til at virke nu.

#topRamme {
background : url(ramme.png) repeat-x;
height : 50px;
width : 100%;
min-width: 1024px;
}

http://mbstech.dk/test/

Jeg gir den største øl i lufthavnen. Bare lige giv mig besked inden :P

Teddy Carlsen:

Sad lige og legede med det og har fundet en mulig løsning.

Hvis du giver den øverste div der skal fylde hele breden 100% med en min-width der er det samme som den totale brede af de følgende divs, så burde det virke.

Teddy  

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Bay Sørensen:
For katten mand! Teddy du er min redning :) Det ser sku ud til at virke nu.

Har jeg misforstået dit problem? Jeg forstår det sådan du har problemer med side scoll på siden? For det første hvis du vil optimere til 1024x768 så er bredden max 980px da du skal trække scroll bare fra ... så din side har stadig side scoll hvis det var problemet.....

/allan

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
font-family : 'Gloria Hallelujah', cursive; Du bør ikke bruge en font declaration, med en ukendt font som denne, hvis du vil bruge specielle font, så prøv med google fonts, som hentes ind dynamisk.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også et problem, men det er det ikke mere. Har dog ikke rettet det på den side jeg har vist til jer. Det er faktisk bare en skitse over hvordan den kommer til at se ud. Jeg har en side, hvor jeg har mere content på - men den holder jeg lige hemmelig og der har jeg mange grunde :)

Men jeg har taget det til efterretning og fået rettet det til 980, i stedet for 1000. Tusind tak for at gave mig opmærksom på det.

DesignYOU:

Michael Bay Sørensen:
For katten mand! Teddy du er min redning :) Det ser sku ud til at virke nu.

Har jeg misforstået dit problem? Jeg forstår det sådan du har problemer med side scoll på siden? For det første hvis du vil optimere til 1024x768 så er bredden max 980px da du skal trække scroll bare fra ... så din side har stadig side scoll hvis det var problemet.....

/allan

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også skiftet fra den til Calibri, og Tahoma. De er lidt mere sikre at bruge.


Men jeg vil gerne hører mere omkring Google Fonts. Kan du uddybe?

J. Deleuran:
font-family : 'Gloria Hallelujah', cursive; Du bør ikke bruge en font declaration, med en ukendt font som denne, hvis du vil bruge specielle font, så prøv med google fonts, som hentes ind dynamisk.

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)