Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transport fra Kina...."Flyttekassestørrelse"

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Vel vidende der er mange tråde med næsten samme overskrift, prøver jeg med en variant:

Hvordan fragter man hurtigst og billigst fra Kina, når forsendelsen er i mellemstørrelsen: Typisk et par kasser på i alt måske ½ kubikmeter og i alt 50-100 kg....

Normalt har jeg brugt TNT men det er godt nok dyrt - og jeg behøver trods alt ikke levering på 3-4 dage. Alternativt har jeg også med lidt større ordre glæde af en traditionel speditør (ScanAm), men 5 uger er godt nok lang tid - og det virker lidt skørt med en så lille sending.... Men hvad kan man så gøre??

Martin
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 08:23
Der er efterhånden flere speditører der tilbyder et produkt de kalder Sea/Air - her sejles godset typisk til eksempelvis Dubai hvorfra det så flyes resten af vejen til DK. Transittiden ligger på omkring 20 dage fra Kina til DK - I forhold til Kurér/luftfragt og regulær søfragt er dette det eneste alternativ.

Dog er jeg ikke engang sikker på, om Sea/Air er billigere end alm kurér ved 50-100 kg - men du kan jo undersøge det.

Speditører: DSV og Blue Water tilbyder helt sikkert Sea/Air, måske ScanAm også gør?

Mvh

Fra Hornslet
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:54
Hejsa

Hvad betaler du normalt ? 6,5 USD/ KG eller lign. leveret til døren ?

Og lader du os vide hvis du finder en bedre pris inkluderende mellemlang leveringstid ?

Med en slowboat er det vist omkring 5,6 USD/KG ved 50 kg, og 2,8 USD/KG ved 100 kg, hvis du selv fisker varerne op i et dansk fragtcenter.

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 12:51
Hvis man antager det drejer sig om 200kg og 1,5kubimeter, så har jeg fået flg. priser oplyst:

Søfragt ca. DKK4000 = 20 kr/kg (3.6USD/kg) leveret til døren. Det vil typsik tage 28 dage i ren sejltid + 5 dage til lastning/losning.

Luftfragt vil blive regnet som 250 kg (da 1,5m3 svarer til min. 250kg i fragtpligtig vægt), og vil koste ca. det dobbelte = 8000- dvs. ca. 32kr/kg (5.8USD/kg) hvis man regner det som 250kg, og  40 kr/kg ved 200kg.

Sea/Air vil ligge ganske tæt på luftfragten  i pris (3 ugers sejltid), så det har ingen relevans

Martin
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:13
Hej Martin

Umiddelbart synes de priser du oplyser lyder til at være lige lovlig dyre, hvilke firmaer er de priser fra? 

Hvor fra og hvor til skal dit gods?

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 17:15
Fra shanghai ell. Ningbo og til DK, leveret på  én adresse i DK.

Jeg har dog tidligere oplevet at kiloprisen var væsentligt lavere end dette, så det skyldes måske den lille mængde (for 400 kg søfragt betalte jeg tidligere i år ca. 4500, svarende til ca. 11 kr/kg).

Martin
Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 19:04
Det er lidt svært at hjælp dig videre når du er så sparsom med oplysninger mht. til hvor du har priserne fra samt hvor godset skal leveres.  Men vil anbefale dig at få et luftfragt tilbud baseret på konsolidering!  Ligeledes prøv at forhøre dig hos forskellige speditøre, da der kan være meget stor prisforskel.

På søfragt har jeg rigtigt gode erfaringer med primecargo.

Ravn

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 12:05
Dato: 30-05-2007 19:03:53 Forfatter: Ravn

Det er lidt svært at hjælp dig videre når du er så sparsom med oplysninger mht. til hvor du har priserne fra samt hvor godset skal leveres

Jeg bruger ScanAm der hidtil har givet mig rigtig god service - og det er også værd at betale for, mnår man er lille, ny & grøn som jeg......

Helt konkret har jeg fået et tilbud på DKK3000 for 190kg (0.35kbm) gods fra Kina leveret til døren i DK (ca. Odense), svarende til ca. 29USD/Kg. Det er vel meget rimeligt?

Men, spørgsmålet gik nu også mere på om man ikke kan gøre det hrutigere/lettere når det drejer sig om så lidt? Jeg har hørt på Sea/Air, men det e rikke meget billigere - og tager så 3 uger.....

Så, jeg holder mig nok til enten den traditionelle søfragt eller TNT..............

Martin
Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:41
Dato: 11-06-2007 12:05:08 Forfatter: Martin M
Dato: 30-05-2007 19:03:53 Forfatter: Ravn

Det er lidt svært at hjælp dig videre når du er så sparsom med oplysninger mht. til hvor du har priserne fra samt hvor godset skal leveres

Jeg bruger ScanAm der hidtil har givet mig rigtig god service - og det er også værd at betale for, mnår man er lille, ny & grøn som jeg......

Helt konkret har jeg fået et tilbud på DKK3000 for 190kg (0.35kbm) gods fra Kina leveret til døren i DK (ca. Odense), svarende til ca. 29USD/Kg. Det er vel meget rimeligt?

Der må da være noget galt med din beregning, for hvordan kan det give 29 USD pr. kg ??

Normalt skal man som minium op på 1 kubikmeter før det kan betale sig at anvende søfragt pga. div. gebyre /afgifter.I mine øre lyder det rimeligt dyrt at betale 3.000,00 kr. for 190 kg specilt når man tager den lange leverigstid i betragtning.

Hvorfor prøver du ikke at få en luftfragtpris (som tidligere anbefalet) hos nogle af de storre speditøre. HUSK at få en pris der er basseret på konsolidering!

Ravn

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 17:11

Der må da være noget galt med din beregning, for hvordan kan det give 29 USD pr. kg ??

Njjjjaeee...der manglede ''bare'' et komma, dvs. 2,9USD/KG

Hvad betyder konsolidering?

Er problemet ved luftfragten ikke at selovm det kun er 190 kg, vil det blive beregnet some mere da rumfanget er på 0.35kbm?!

''Mine'' priser hos TNT gir en tilsvarende luftfragtpris på ca. DKK 13000, men det er naturligvis heller ikke det billigste transportselskab 

Jeg har som sagt tidligere fået en luftfragtpris på 250Kg til 8000DKK så der er immervæk langt ned til de DKK3000......

Hvor langt ned kam man gøre sig forhåbning om at komme ved luftfragt - kan man komme ned i nærheden af 4USD/Kg?

Martin
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)