Har lige nu webshoppen www.snøre-bånd.dk som sælger snørebånd. Jeg kunne godt tænke mig at oprette en ny der hedder noget ala www.alttilskoen.dk hvor der både er snørebånd (de samme som på den anden webshop, uden at billederne ser ud på samme måde), men også alt andet man kan bruge til sin sko.
Grunden til jeg vil oprette endnu en webshop i stedet for at udvide den gamle er domænenavnet www.snøre-bånd.dk er lidt skidt. På google vil jeg kunne indtage flere pladser af dem højt oppe (ideelt set nummer 1 OG 2).
Har lige nu webshoppen www.snøre-bånd.dk som sælger snørebånd. Jeg kunne godt tænke mig at oprette en ny der hedder noget ala www.alttilskoen.dk hvor der både er snørebånd (de samme som på den anden webshop, uden at billederne ser ud på samme måde), men også alt andet man kan bruge til sin sko.
Grunden til jeg vil oprette endnu en webshop i stedet for at udvide den gamle er domænenavnet www.snøre-bånd.dk er lidt skidt. På google vil jeg kunne indtage flere pladser af dem højt oppe (ideelt set nummer 1 OG 2).
Er dette noget jeg må?
På forhånd tak og god dag.
Christian
Ja selvfølgelig må du det, du må åbne 10 shops der sælger det samme hvis det er det du vil
Fedest. Men også hvor det er præcis samme varelager der bliver pakket fra, og måske endda solgt til forskellige priser? (bare for at vide om det er lovligt)
Og er det nok at ændre en lille bitte smule på beskrivelser af snørebåndende, eller kommer jeg hurtigt i klemme med identisk indhold på google og får derved skidt plads?
Der er ingen lov der siger noget til at du sælger snørebånd til kr. 10,- pakken til én kunde, og kr. 20,- pakken til en anden kunde. Du må oprette lige så mange webshops du vil, så længe at du opkræver korrekt moms og betaler din skat.
Mht. Google, så skal du ændre på beskrivelserne. De skal ikke være ens på de forskellige websites.
Fedest. Men også hvor det er præcis samme varelager der bliver pakket fra, og måske endda solgt til forskellige priser? (bare for at vide om det er lovligt)
Og er det nok at ændre en lille bitte smule på beskrivelser af snørebåndende, eller kommer jeg hurtigt i klemme med identisk indhold på google og får derved skidt plads?
Ja du må gerne have præcist det samme varelager og du må også sælge til forskellige priser over samme CVR nummer, intet ulovligt i det
Vedr. beskrivelserne så havde jeg nok valgt at ændre lidt mere end "en smule" i dem for at undgå identisk indhold på siderne.
Men husk at køre 2 shops kræver dobbelt så meget tid! Hvis du vil gøre det helhjertet med dem begge selvfølgelig.