Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til webshop/koncept omkring istandsættelse af lejemål

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvis det passer så skal en lejer aldrig nogensinde røre en malerspand i mine lejligheder. Det er endnu et bevis på hvor latterlig Lejeloven er.. Forældet & kamp uretfærdig.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal det jo også med at de fleste lejere vælger alm. lyse farver alle kan leve med. Der er jo ikke nogen der bevidst går efter en tvist med udlejer.

Venligst

Brian Phillip

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Ph.:

Nu skal det jo også med at de fleste lejere vælger alm. lyse farver alle kan leve med. Der er jo ikke nogen der bevidst går efter en tvist med udlejer.

Nej men det er den ene gang man "løsner" op og tillader at lejer kan lave det træk, det går galt. Så kan man lige så godt forebygge.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder bl.a. for et større selskab, der tillader deres beboere at male vægge selv. Træværk og lofter skal udføres af professionelle. Gulve må naturligvis ikke males. (De må gerne hyre en professionel maler til at male træværk og loft).

Så du kan jo evt. sætte grænser for hvor meget beboere selv må lave.

Venligst

Brian Phillip

Fra cph
Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Beboerne skal vedligeholde vægge og træværk mens de bor i det lejede, så beboerne kan til hver en tid selv istandsætte deres træværk, det skal bare være  håndvæksmæssigt korrekt lavet, alle beboere burde fotografere før de flytter ind i et lejemål samt efter, det er ikke så slemt med små udlejere, det er mere de store udlejere f.eks AAB København som er slemme, hvis beboerne ikke kender lejeloven får de en stor regning, men hvis beboerne går i beboerklagenævnet vinder beboerne, jeg har nu prøvet at rådgive 7 lejere der har vundet deres sager, den sidste sag jeg har taget mig af havde beboeren en ældre dame fået en regning på 76.000 kr den kom ned på 13.000 kr de havde glemt at se på beboerens indflytningsrapport, man skal passe på de udlejere, der er mange dårlige imellem, det er ikke kun i AAB det sker også for andre store selskaber, jeg kender en i et beboerklagenævn jeg har fået min viden fra 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig god ide og fuldt udfoldet bør konceptet indebære at " Din Boligven"

virtuelt er med FØR indflytning...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

benny koefoed:

Beboerne skal vedligeholde vægge og træværk mens de bor i det lejede, så beboerne kan til hver en tid selv istandsætte deres træværk, det skal bare være  håndvæksmæssigt korrekt lavet, alle beboere burde fotografere før de flytter ind i et lejemål samt efter, det er ikke så slemt med små udlejere, det er mere de store udlejere f.eks AAB København som er slemme, hvis beboerne ikke kender lejeloven får de en stor regning, men hvis beboerne går i beboerklagenævnet vinder beboerne, jeg har nu prøvet at rådgive 7 lejere der har vundet deres sager, den sidste sag jeg har taget mig af havde beboeren en ældre dame fået en regning på 76.000 kr den kom ned på 13.000 kr de havde glemt at se på beboerens indflytningsrapport, man skal passe på de udlejere, der er mange dårlige imellem, det er ikke kun i AAB det sker også for andre store selskaber, jeg kender en i et beboerklagenævn jeg har fået min viden fra 

Du blander tingene sammen. Der er forskel på dem der overholder loven og dem der ikke gør.

Men nu er det jo ikke fordi det er svært for en lejer at vinde en sag. Det er nok en homerun størstedel af gangene, da lovgivningen er for stram og mange punkter er ligegyldige. Der er selvfølgelige skidte udlejere imellem, men som en reel udlejer er du også dårligt stillet med den yderst latterlige lejelov vi har i Danmark.

Man ville få et meget bedre system hvis man kørte efter den frie markedskræfters ideologi hvor Udbud og Efterspørgsel prissætter huslejen & at en Underskrift er en Underskrift, som man ikke kan løbe fra som Lejer, som man kan idag.

Fra cph
Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

jeg ved godt hvad jeg snakker om jeg har været synsmand/driftschef i mange år og jeg har set mange ting fra udlejere, jeg har også set en lille udlejer der troede at hans lejligheder skulle være i bedre stand ind den var da beboeren overtog den, hvis synsmanden synede ordentligt var der ingen sager

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)