Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øko/Fairtrade undertøj: Ville du købe det, hvis det fandtes?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For nogle dage siden skrev jeg om en af mine gode bekendte, som overvejede at producere og sælge eget undertøjsmærke i egen webshop. Lige nu går overvejelserne på, hvordan han kan skille sig ud fra mængden og så var det, at brainstormingen rendte hen i nærheden af økologisk og Fairtrade-mærket undertøj - men holder ideen vand?

Ville du - i mængden af allerede eksisterende gode brands - vælge et sådan alternativ, hvis både pris og kvalitet er den samme som de førende brands?

Michael

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hvis prisen er den samme (lad os sige 200 kr. pr par) så helt klart!

 Desuden tror jeg det er en rigtig fin gaveidé, så jeg ville helt sikkert gå videre med den :).

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

No chance. Jeg ville i det hele taget ikke give 200 kr. pr. par, men det gør ingen forskel for mig hvorvidt det er øko/fairtrade. Alt den hype omkring økologi, miljø og den slags skulle vist også være mindre end tidligere. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Jer begge for de 2 modrettede svar - hvilket er meget sigende. Enten er man for øko/Fairtrade og køber alt hvad man kan få i den genre eller også synes man, at det er unødvendigt og køber det kun, hvis det er billigere end alm. varer. Jeg er til dels enig i det med økologiske varer, men når det kommer til Fairtrade, synes jeg, at der er så meget rent menneskeligt at hente i forhold til at folk bliver behandlet ordentligt - og specielt i tekstilbranchen, hvor kemikalierne flyder og producenterne stort set er ligeglade med arbejderne og deres forhold.

Håber, at der er flere, der vil bidrage...

Michael

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en indskydelse, selv om det er gammel tråd.

Så vidt jeg ved, holder mode branchen en konference i kbh, netop om bæredygtig produktion af tøj.

Branchen forurener a h. til og vil tilsyneladende gøre noget ved sagen.

Så, jeg tror ideen er godt

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fokus Administration:
Ville du - i mængden af allerede eksisterende gode brands - vælge et sådan alternativ, hvis både pris og kvalitet er den samme som de førende brands?

Nej eller måske.

Grunden til nej er, at det er overordentligt lidt reel information man som forbruger får stillet til rådighed omkring Fairtrade og økologi i de henseender omkring den type produkter.

Samtidig er priserne på undertøj jo helt vildt overdrevne og afspejler ikke niveauet for reel business. Jeg har aldrig og kommer heller aldrig til at give 200 for et par underbukser uanset produktionsmetode.

Tøjbranchen er i mine øjne rådden og sælger til naive forbrugere til kraftigt opskruede priser, hvorfor jeg i almindelighed har en avertion mod dem. Jeg har tidligere brugt mange mange penge på dyre tøjmærker og noget er pengene værd og andet er ikke, så man er nødt til at være ekstremt selektiv.

Hvis det koncept I snakker om, i mine øjne skulle være interessant, så lav om på markedet. Vend hele lortet på hovedet og start en revolution.

1. Sælg kun direkte til forbrugerne. Lav Hi-Fi klubben modellen. (Er på vej i andet henseende med den model selv indenfor tasker/børnesko )

2. Sørg for at historien holder vand hele vejen igennem og vær ÆRLIG!

3. Få forbrugerne med som "investorer" ved at de køber medlemskaber der giver dem økonomiske fordele, der hvert år giver dem flere rabatter eller særtilbud kun de kan få ved at være medlemmer.

4. Lav et loyalitetsprogram igennem hele forretningsmodellen, der også tager socialt ansvar i område hvor tingene produceres. Lad det komme til syne for forbrugerne.

5. Skab awareness om projektet gennem at have et gennemtænkt projekt, hvor der ikke kan sættes fingre på integriteten og målsætningen.

6. Sørg for altid at lægge et beløb til side til donation til indsamlinger.

osv osv osv

Som du nok kan høre, er jeg af den opfattelse, at det er for svagt at gøre som de andre til samme pris, for hvem siger økotøj er federe at have på?

 

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Pineswine Clothing I/S Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke det koster alt for meget mere end f.eks. Björn Borg undertøj ville jeg da klart overveje det - hvis kvaliteten er lækker. men jeg oplever f.eks. at økologiste bomulds t-shirts er rigtig lækre . men ved ikke med undertøj?

ps jeg vil naturligvis ikke gå i dameundertøj, hvis dette er den eneste linie?

Medejer af Pineswine Clothing I/S: www.pineswine.dk

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne sagtens finde på at købe dem - afhængigt at kvalitet og pasform.

Den fremgang vi ser inden for økologiske fødevarer, tror jeg også, vil ramme andre varegrupper på et tidspunkt. Mange køber dog økologiske fødevarer for at leve sundere, så salgsargumentet er nok lidt sværere angående tøj - med mindre man kan påvise, at ikke-økologisk tøj afgiver giftige stoffer? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg må sige at jeg altid bliver glad når jeg ser fairtrade/øko i sammenhæng med tøj. Jeg ved godt vi hurtigt "glemmer" at tænke øko og fairtrade på denne gruppe, men jeg mener bestemt det i på sin plads og mener slet ikke 200 kr pr del er for meget, når man kan gå ud af forretningen med en god smag i munden. Men det kommer vel an på hvor idealistisk vi nu engang er og det er jo meget forskelligt. Jeg mener der er meget fokus på det hos børnetøj, vores børn skal have det bedste. Men jeg mener det er en rigtig god måde at brande sit tøj på og personligt vil jeg ha det meget bedre med at købe fairtrade/øko undertøj end ikke. Jeg mener stadig kvalitet og pasform skal være i orden for at det holder. 

Jeg ville få det produceret i europa også, så det hele ikke falder til jorden af co2 pga. transporten. 

Så ja gør det og held og lykke på vejen håber hele tekstilbranchen følger med :) 

Bedste hilsner 

www.pajpattern.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)