Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 domæner - 1 eller 2 hjemmesider?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lavet et indlæg over dit, ved ikke om du overså det

Fra Nørager
Tilmeldt 2. Nov 11
Indlæg ialt: 244
Fra  Tinglyseren.dk Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart virker det mest som om jeg skal lave det der 301 redirect........... men er det så simpelt som i tidligere link?

Tinglysning af dokumenter tilbydes - f.eks. skøder, skifteretsattester, bodelinger osv.

Se mere på www.tinglyseren.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Aarvik:

Lad være med at være snæversynet, det kommer jo an på hvad du helt præcist ønsker. Du kunne smide alias op og noindex, nofollow på den ene af dem. Dog ville jeg også selv vælge 301-redirect, som jeg har på 4 domæner i et af mine projekter. Tænker bare i muligheder, vi har jo ikke fuldkommen indsigt i ham der har lavet emnets projekt. Det kan også variere i forhold til hvordan projektet er programmeret. Det kunne jo være at indholdet var dynamisk i forhold til hvilket domæne man var tilgået.

Du postede lige på samme tid som jeg...

Men nu skal man jo ikke når man rådgiver antage eller på anden måde sige det "kunne jo være". Man bliver fx i det her tilfælde med Alias, nød til også at sige at hvis ikke man gør andet, vil det skabe DC, og man bliver derfor nød til fx at lave noindex (hvilket jeg så ikke kan se formålet i) men det er så en anden sag.

Så ud fra dit første indlæg, så må jeg stadig holde fast i at det vil skabe DC.

Men ja der er som du selv er inde på mange aspekter, men det er stadig vigtigt når man rådgiver ikke kun at sige noget af det, da den man rådgiver hurtigt kan komme galt afsted, hvis ikke andre siger noget.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er nok det nemmeste og smarteste for dig :-)

Skriv en besked til mig hvis du har brug for hjælp Jesper.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skriver konstant på samme tid... Yes

Ja, det har du ret i.

Jeg rådgiver normalt ikke, så tænker bare i muligheder... og så ville jeg stille mig til rådighed hvis han havde brug for hjælp.

Så havde ikke lige tænkt på hvordan han tog imod det.

Normalt arbejder jeg som PHP-udvikler fuldtid, og har ved siden af blandt andet lavet seo for københavns universitet og der har jeg jo ikke rådgivet, men handlet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Aarvik:

Vi skriver konstant på samme tid... Yes

Ja, det har du ret i.

Jeg rådgiver normalt ikke, så tænker bare i muligheder... og så ville jeg stille mig til rådighed hvis han havde brug for hjælp.

Så havde ikke lige tænkt på hvordan han tog imod det.

Normalt arbejder jeg som PHP-udvikler fuldtid, og har ved siden af blandt andet lavet seo for københavns universitet og der har jeg jo ikke rådgivet, men handlet.

Det er også helt i sin orden :) Jeg har også været udvikler i mange år (siden midten af 90'erne), mit speciale er så bare SEO. Og det er vigtigt man får det hele med (i hvert fald det væsentligste og det der har betydning), da det ellers som nu hurtigt kan blive et dårligt råd der gives :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Jeg har en hjemmeside www.pmate.dk hvor jeg har en webshop klar til putte online.

 

Jeg har dog lige købt domænet www.p-mate.dk (handlet sammen med nogle produkter, P-Mate).

 

Hvad gør jeg klogest for at få mest ud af at have 2 domæner?

Laver jeg en hjemmeside på www.p-mate.dk som automatisk sender folk videre til den anden hjemmeside. Eller laver jeg en side med lidt info og et klik videre til den anden side?

Hvad vil give mig flest muligheder?

Hvis du vil lave en ny side med nøjagtig samme indhold, så er det DC. 

Hvis du vil lave en side med noget andet indhold og linke over til dit rigtige site, så vil det være at skubbe linkjuice fra dit ene domæne til det andet. Jeg har en ven, der lige fik en mail fra google om, at det er no-go. 

Så hvad skal du gøre... Du kan bruge det som en blog om emnet og ind imellem have et link til dit hovedsite. Eller du kan helt droppe det og så bruge dine kræfter på at få links fra andre relevante sites (dette er klart den metode jeg vil anbefale, da jeg tror, det vil have større værdi for dig). 

Jeg tror personligt, at tiden løber fra de små nichesites, som har 5-20 sider. Google vil have autoritetssites med kvalitetsindhold og helst meget indhold. 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)