Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsspørgsmål (afskrivning, telefonregninger, mm.)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Græsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i flinke Aminoer!

Jeg har siddet og søgt lidt rundt, men har desværre svært ved at finde konkrete svar på mine problemer. Derfor kommer der lige en stribe regnskabsspørgsmål, som jeg helst skulle have styr på her inden der skal indberettes.

Jeg har nu kørt virksomhed siden 2010, men har først i år haft brug for at "udnytte" multimedieskatten. Svar på blot nogle af nedenstående spørgsmål ville gøre min dag så meget bedre. :)

1. Hvor indbetaler jeg multimedieskatten for 2012? Er det noget der bliver skrevet på en forskudsopgørelse et sted?

2. Telefonregninger; trækkes de bare direkte fra, ligesom køb af varer eksempelvis?

3. Jeg har en privat-ejet computer, som bliver brugt i samhør med min virksomhed, da jeg udvikler på den. Hvordan bærer jeg mig af med at få "værdisat" udstyret - sådan så at jeg kan afskrive den?

3.1. I så fald at jeg får udstyret afskrevet - er det så først noget der skal angives på årsregnskabet?

4. Jeg har endvidere købt mig et bluetooth headset, det kan også blot trækkes direkte fra? Ville det være smart at opkøbe ens egen telefon ligeså?

Håber ikke det var alt for mange spørgsmål, men håber meget i kan føre mig på rette vej
Tak på forhånd!

Thomas G // Codeshark

Venlig hilsen, Thomas Egebrand Gram.
thomas@codeshark.dk - (+45) 2129 4525 - http://www.codeshark.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Hermed et kort svar på dine spørgsmål

Thomas Egebrand Gram:
1. Hvor indbetaler jeg multimedieskatten for 2012? Er det noget der bliver skrevet på en forskudsopgørelse et sted?

Multimediebeskatningen er ophørt i 2012. Der skal derimod korrigeres for private andele og moms i forbindelse med årsregnskabet for 2012.

Thomas Egebrand Gram:
2. Telefonregninger; trækkes de bare direkte fra, ligesom køb af varer eksempelvis?

Ja

Thomas Egebrand Gram:
3. Jeg har en privat-ejet computer, som bliver brugt i samhør med min virksomhed, da jeg udvikler på den. Hvordan bærer jeg mig af med at få "værdisat" udstyret - sådan så at jeg kan afskrive den?

Hvis du lader virksomheden overtage din computer, så skal du finde den reelle markedsværdi, som den hermed kan indskydes i virksomheden med. Når du bruger den privat, så skal du lave en fordeling af hhv. privat brug/erhvervsmæssig brug. HUSK! Ingen moms ved overførsel fra privat.

Computeren kan formentlig afskrives direkte som småanskaffelse, idet grænsen herfor er kr. 12.300. Hvis værdien overstiger denne, så skal den aktiveres og afskrives skattemæssigt med 25% pr. år.

Thomas Egebrand Gram:
3.1. I så fald at jeg får udstyret afskrevet - er det så først noget der skal angives på årsregnskabet?

Ja, afskrivninger foretages typisk i forbindelse med årsregnskabet.

Thomas Egebrand Gram:
4. Jeg har endvidere købt mig et bluetooth headset, det kan også blot trækkes direkte fra? Ville det være smart at opkøbe ens egen telefon ligeså?

Ja, du kan fratrække din bluetooth som småanskaffelse. M.h.t. telefon kan du overdrage denne til virksomheden, ligesom din computer uden moms, og herefter fratrække denne og forbruget i virksomheden. Du skal dog i forbindelse med årsregnskabet opgøre din private andel og korrigere for momsen i denne forbindelse.

Håber dette hjælper lidt på vej, god arbejdslystStick out tongue

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Thomas Egebrand Gram:
2. Telefonregninger; trækkes de bare direkte fra, ligesom køb af varer eksempelvis?

Ja

Enig med Tonny.

Husk, at momsen skal fordeles imellem privat/erhverv.

 

Fra Græsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge,

Beklager mit langsomme svar, men det var lige en af de perioder hvor der var alt for mange bolde i luften. :)

Mange tak for jeres kloge svar - det hjalp mig godt på vej til at få styr på det. Jeg må nok hellere få fat i en bogholder hen mod slutningen af året dog. :-)

Ha' det godt!

Venlig hilsen, Thomas Egebrand Gram.
thomas@codeshark.dk - (+45) 2129 4525 - http://www.codeshark.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)