Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har desværre måtte lukke min virksomhed fra d. 31/03-2012 og vil derfor gerne have alt afsluttet.

Jeg har siden november måned kørt virksomheden, jeg mangler og betale skat af November + December måned, hvordan gør jeg det?

Jeg har et kørsels fradrag på 50 km. pr. dag. ( 61 dage X 50 km = 3050 km.   3050 X 3,80 kr. = 11590 kr.)

Vil det sige at jeg tager min indtægt minuser kørselsfradraget der, og putter så tallene ind på min skat, og så regner skat selv ud hvor meget jeg skal af med i skat?

Jeg betaler hver måned et fast beløb (minus 6 og 12 måned) til skat, fra det jeg tjener i måneden, hvordan for jeg det stoppet så jeg ikke skal betale det mere? Sker det af sig selv når jeg lukker virksomheden eller hvor skal jeg rette det henne?

Håber nogen vil hjælpe mig :)

Fortsæt go'dag!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Liverpoolfc:

Jeg har et kørsels fradrag på 50 km. pr. dag. ( 61 dage X 50 km = 3050 km.   3050 X 3,80 kr. = 11590 kr.)

Vil det sige at jeg tager min indtægt minuser kørselsfradraget der, og putter så tallene ind på min skat, og så regner skat selv ud hvor meget jeg skal af med i skat?

Hvis du har erhvervsmæssig kørsel i din virksomhed, så er det korrekt, at du har fuld fradrag for denne udgift.

Hvis der er tale om, at du kører imellem dit hjem og dit kontor, så er det ikke erhvervsmæssig kørsel, og du kan derfor ikke fradrage 3,80 kr. pr. kilometer.

Liverpoolfc:

Jeg betaler hver måned et fast beløb (minus 6 og 12 måned) til skat, fra det jeg tjener i måneden, hvordan for jeg det stoppet så jeg ikke skal betale det mere? Sker det af sig selv når jeg lukker virksomheden eller hvor skal jeg rette det henne?

Du skal korrigere din forskudsopgørelse.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)