Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny kurv-løsning!? Hvad syntes du?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg vil gerne have en ny kurv-løsning til min maling shop, og overvejer at få en kurv, som kommer frem, i nyt vindue, når der puttes noget i kurven.

Jeg kan se der er flere shops, som har den løsning, og tænker at det måske er rart for kunden, at de kommer direkte til kurven, når de tilføjer en vare til kurven.

Hvad syntes du om den slags kurv?

Er det fedt og brugervenlig service? Eller træls og irreterrende?

Må jeg putte relaterede varer ind i den nye kurv-løsning, så den viser varer, nedenunder kurven, som passer til de varer, kunden har lagt i kurven?

Har du evt. eksempler på en kurv, på en side, som du syntes er fed?

PÅ forhånd tak

Dbh

Michael Haahr

Maler-maling.dk 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Haahr:

Hej Aminos.

Jeg vil gerne have en ny kurv-løsning til min maling shop, og overvejer at få en kurv, som kommer frem, i nyt vindue, når der puttes noget i kurven.

Jeg kan se der er flere shops, som har den løsning, og tænker at det måske er rart for kunden, at de kommer direkte til kurven, når de tilføjer en vare til kurven.

Hvad syntes du om den slags kurv?

Er det fedt og brugervenlig service? Eller træls og irreterrende?

Må jeg putte relaterede varer ind i den nye kurv-løsning, så den viser varer, nedenunder kurven, som passer til de varer, kunden har lagt i kurven?

Har du evt. eksempler på en kurv, på en side, som du syntes er fed?

PÅ forhånd tak

Dbh

Michael Haahr

Maler-maling.dk 

For mig at se kommer det fuldt ud an på hvor mange varer en kunde køber når de kommer forbi din shop. Køber de typisk 1 vare, eller den samme vare bare i flere antal, så er det en fin og brugervenlig løsning at sende brugeren direkte til kurven. men køber de typisk mere end en vare, kan det godt blive et irritations moment.

En bedre løsning ville være i det man kalder overlay vindue, altså et vindue som ligger sig oven på den andet vindue. da et nyt vindue kan skabe nogle problemer på forskellige planer.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

En bedre løsning ville være i det man kalder overlay vindue, altså et vindue som ligger sig oven på den andet vindue. da et nyt vindue kan skabe nogle problemer på forskellige planer.

MVH Kim

Hej Kim.

Tak for dit svar!

Det er faktisk også det jeg tænker på, med en ny side som ligger sig ovenpå den man er på, og så er den gråtonet gennemsigtig, med kurven i midten, og så kan man vælge at handle mere eller gå til betaling.

Dbh

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes faktisk det er ret irriterende når der kommer et vindue op, når man lægger en vare i kurven.

Da man så sidder der og tænker "Hvis jeg trykker tilbage, eller lukker dette vindue, fjerner den så produktet fra kurven?"

Jeg kan bedre lide når det bare bliver smidt op i kurven, og der måske lige kommer en lille "tale"-bobbel op fra kurven med et lille thumbnail af produktet og produktets navn.

- Det kan du måske gøre og så kommer de andre ting man har i kurven også op sammen med, UNDER det pågældende produkt man lige har tilføjet, og de andre produkter er så vist lidt mindre end det nye produkt?

Og den talebobel forsvinder så igen efter 5 sekunder.


Mvh. Bertil Boisen.

Fra Eskebjerg
Tilmeldt 18. Jun 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil give Bertil ret, jeg vil blive irreteteret hvis jeg blev afbrudt i min handel og som der bliver skrevet være i tvivl om hvad der sker hvis jeg lukker vinduet ned Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan også se at dit logo trænger til en kærlig hånd. Hvis man da overhovedet kan kalde det et logo...

- Kontakt mig, for et par uforpligtende logo-oplæg. Og hvis det er noget du kan li' så finder vi en god pris på det.

Her er det seneste logo jeg har lavet for en kunde her på Amino:

http://oi46.tinypic.com/1z3nhqq.jpg

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Haahr:

Hej Kim.

Tak for dit svar!

Det er faktisk også det jeg tænker på, med en ny side som ligger sig ovenpå den man er på, og så er den gråtonet gennemsigtig, med kurven i midten, og så kan man vælge at handle mere eller gå til betaling.

Dbh

Michael

oki, cool. Men som sagt ville jeg se på hvordan købsmønstret er for dine kunder før du beslutter dig for hvad du vil gøre.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Boisen:

Jeg syntes faktisk det er ret irriterende når der kommer et vindue op, når man lægger en vare i kurven.

Da man så sidder der og tænker "Hvis jeg trykker tilbage, eller lukker dette vindue, fjerner den så produktet fra kurven?"

Jeg kan bedre lide når det bare bliver smidt op i kurven, og der måske lige kommer en lille "tale"-bobbel op fra kurven med et lille thumbnail af produktet og produktets navn.

- Det kan du måske gøre og så kommer de andre ting man har i kurven også op sammen med, UNDER det pågældende produkt man lige har tilføjet, og de andre produkter er så vist lidt mindre end det nye produkt?

Og den talebobel forsvinder så igen efter 5 sekunder.


Mvh. Bertil Boisen.

Hej Bertil.

Tak for dit svar.

Kan du komme med et eksempel på sådan en kurv, som du omtaler? Den ville jeg gerne se :-)

Mit forslag er ikke et nyt vindue, men en overlay som det vist hedder, hvor der er en gråtonet, gennemsigtig baggrund, og en lille boks, som siger at varen er lagt i kurven, og der kan vælges at købe mere eller gå til kurven nu.

Hvad syntes du er bedst?

Mine kunder køber mere end bare en spand maling. De køber også malerruller og pensler osv.

Dbh

Michael

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har ganske god succes med vores nye "kurv" - Det er et overlay, som du snakker om, der kommer frem når kunden lægger noget i kurven - Her bliver kunden informeret om at varen er lagt i kurven og hvis de køber for X antal kroner mere så sparer de fragten. Ligeledes er det muligt at handle videre eller gå til kurven. 

Der har ikke været frafald i konvertering og den gennemsnitlige ordrestørrelsen er steget.

Så for os er det en succes, men det kommer helt an på hvordan dine kunder køber på din shop. Det er mega træls at blive revet væk fra en side og ind i kurven hver gang, hvis man skal bestille mange varer...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I min webshop, hvor kunderne typisk køber mange forskellige produkter, er det vigtigt at handelsoplevelsen ikke bliver afbrudt, af et unødvendigt hop til kurven. En anden vigtig ting er at hele siden ikke reloader, når et produkt kommer i kurven. Da jeg hverken har kategorier eller produktersider, er webshoppen meget atypisk i forhold til så mange andre. Tilgengæld vælger brugeren størrelse, og får således vist alle produkter der matcher denne størrelse. Det kan give sider med mange produkter, som igen giver brugeren meget vertikal scrolling. Det gør som sådan ikke noget, men var et kæmpe problem i mit tidligere system, da brugeren røg til toppen hver gang et produkt blev lagt i kurven. 

Kurven "hænger" altid oppe i højre hjørne, uanset hvor langt ned brugeren har scrollet. Da siden ikke reloader, fader kurven ind fra hvid baggrund, når der bliver laget noget i. Det er gjort for at brugeren kan se, at handlingen er registreret.

Alt det jeg skriver kan du som sådan ikke bruge til noget. Ikke direkte i hvert fald. Dine kunder vil med garanti handle anderledes, og derfor vil flow som jeg har beskrevet ikke være det optimale for dig. Men jeg håber da det kan sætte nogle tanker i gang til, hvad du kan gøre anderledes, for at skabe en bedre købsoplevelse (og mere salg). Som det er nu, synes jeg personligt det fungerer fint. Dog synes din kurv er ret anonym, i forhold til det er et element alle skal igennem, for at gennemføre en handel.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)