Jeg kan godt forstå man kan få tanken, at jeg blot er ude på at få en konkurrent ned med nakken. Naturligvis vil jeg gerne "slå" konkurrenterne, hvem vil ikke det.
Men i dette eksempel er der ingen konkurrencesituation. jeg skriver på ditselskab.dk, at vi IKKE konkurrerer med ikke-advokater, folk, der tidligere har været
advokater (og fået klippet pladerne [læs frataget retten til at drive advokatforretning - ps.: tænk over hvad de så har lavet]) eller folk, der gerne ville have været advokater, men ikke blev det.
Og det er ikke for at være snoppet eller arrongant fis fornem
advokat - næ, det er blot fordi lige netop den branche som DitSelskab.dk betræder er præget af fup og fidus.
I 2005 har vi nået utallige kunder over hele landet. Vi har modtaget mange mange henvendelser fra folk, der har væet i kløerne på udbydere der mildt sagt er fupmagere ud over alle grænser. Vi har slukket brande i den anledning så det gjorde noget - og disse fupmagere irriterer mig meget. De skaber en utryghed blandt iværksættere og andre forretningsdrivende, der - indtil de oplever andet - ser internetbaseret rådgivningsplatforme skeptisk an. Jeg må ikke nævne navne eller komme med beskyldninger, men jeg må citere fra offentlige kilder.
Dette forum har en overskrift der går på at man hjælper hinanden. Dette forum præges af seriøse indlæg og seriøse brugere. Mit indlæg var ment som en hjælp - og ja, årsagen til at jeg visse steder på sitet giver gode råd, er ganske enkelt den, at det er med til at udvide kendskabet til min person, udvide netværket, skabe ringe i vandet og give flere kunder i butikken. - Hvis dette lykkes, er det tiden værd - og så får jeg i øvrigt en del ud af at læse andres indlæg og erfaringer.
Jeg er sådan set selv iværksætter selv om jeg har været i branchen siden primo 1990''erne.
PS: Offshore sælger ikke kun
ltd men også
aps. Med ovenstående citat beder jeg dig lige overveje følgende:
Når man skal stifte et aps via
nettet skal man betro hele indskudskapitalen (kr. 125000) til det firma, der skal stifte selskabet. Pengene skal omkring firmaets konto, selskabets stiftes, og kapitalen sendes tilbage...
Hos advokater er man som advokat undergivet ekstremt strenge regler for håndtering af andres penge...
Visse advokater har dog gennem tiden haft svært ved at håndtere disse regler - de har fået klippet pladerne og sidder inderst i cellen. Under alle omsætnidgheder er de dog underlagt en pligtigt ansvarsforsikring og hele advokatsamfundets erstatningsfond, der træder til, hvor de træder ved siden af.
De andre aktører "wannabes" er ikke underlagt noget som helst. De kan principielt indblande dine penge med egne penge - anvende dine penge til kreditgivning - anvende dine penge i forbindelse med etablering af 200 skuffeselskaber uden indhold, som derefter sælges til godtroende iværksættere alt for billigt fordi selskaberne i realiteten er ugyldige... Spørgs altid dig selv, hvorfor du ikke kan finde navnet på personen bag en udbyder - hvis du til gengæld kan finde navnet, så forsøg at
google lidt - så skal du se løjer - og det gælder ikke kun nævnte firma.
I min verden sidder jeg tilbage med følgende: Hvordan nogen på nogen måde overhovedet kan overveje at udlevere hele det økonomiske grundlag for deres kommende
virksomhed til sådanne personligheder fatter jeg ikke. det må simpelthen være fordi man ikke tænker sig om - og det skal man som bekendt altid - i alle forhold.
DitSelskab. dk er indtil videre repræsenteret i 4 banker - ved udløb af 2006 er vi repræsenteret i de fleste større danske banker. Vi er sikkert ugleset i vores branche fordi vi vi