Hej allesammen,
Først og fremmest, rigtig god weekend!
Jeg står lidt i et lille dilemma, og jeg håber at du gider at tage dig tid til at læse lidt om mig ..
Jeg gennemførte i september uddannelsen som Web-integrator på Syddansk Erhvervsskole i Odense. Det har aldrig været min drømme-uddannelse, men mere for at bygge et solidt "fundament" til den drømme-uddannelse, som jeg vil nærmest gøre alt for at få lov at starte på. Nemlig Mediegrafiker-uddannelsen.
Problemet er, at der kun sidste år blev optaget 14 elever, som IKKE har elevplads. Man skulle igennem en slags "Talentprøve" hvor man skulle lave 3 opgaver, aflevere dem - og derfra blev man trukket ud blandt 80 ansøgere til at komme på en CAMP i 2 dage, hvor man lærte hinanden at kende. En meget social camp - for at ruste os lidt sammen, og se om vi VAR sociale..
Jeg deltog sidste år, og kom helt frem til camp'en, men derfra - blev jeg desværre ikke en af de 14 elever. (Ud af 28 elever fra campen)
Jeg har så prøvet i år igen, og venter ligenu svar på om jeg er gået videre på campen, og har fået afvide at der er hele 17 personer der kan komme ind i år.
Hvis jeg IKKE kommer ind, skal jeg ha' fundet elevplads inden d. 27 august 2012
Jeg ved det er hårde tider, men jeg er sikker på at det kan lade sig gøre at finde en god virksomhed, der vil ansætte én.
Så mine spørgsmål går ud på følgende:
- Hvordan planlægger jeg bedst muligt dette? (Hvad skal jeg starte med at gøre, osv.)
- Skal man kende nogle, som kender nogle - for overhovedet at have en mulighed i disse svære tider?
- Min plan er at finde en elevplads på Fyn, men er der nogen måde jeg kan finde de forskellige virksomheder på? (Via nettet)
- Er det dumt at sende en ansøgning via. mail? (Kunne forestille mig, at det er UDELUKKET - og at man SKAL møde op, eller i det mindste ringe?)
Jeg håber i vil tage jer tid til at hjælpe mig, da det ville betyde UTROLIG meget! :-)
Og ha' nu en rigtig god weekend!
Mvh
Nicholai Jensen