Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

advokathjælp til rådgivning om virksomhedsoprettelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har planer om at begynde som selvstændig indenfor design og mode sammen med min voksne datter. Vi vil gerne have hjælp til at finde en advokat eller revisor, som kan rådgive os om virksomhedsoprettelsen, skal det være Aps, skal vi have holdingselskab osv.

Hvem kan anbefales til en sådan opgave, når vi er et lille opstartfirma uden de store finanser?

vh Lillie

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Som advokat har jeg flere gange ydet rådgivning på favorable vilkår via det kommunale erhvervskontor - i mit område koster 8 timers professionel rådgivning i alt kr. 500 - og du vælger selv om du ønsker rådgivning ved en advokat, revisor eller andre. På http://www.startvaekst.dk/GratisPrivatRaadgivning/0/20/0 kan du finde både revisorer og advokater, der yder gratis startrådgivning.



Det vigtigste som iværksætter er at få et overblik over sin kommende virksomhed. Dette indebærer bl.a., at man får en advokat til at rådgive sig om hvordan du kan beskytte din virksomhed og dens ide mod dine konkurrenter f.eks. varemærkebeskyttelse af dit logo/designkendemærke - eller f.eks. designbeskyttelse, hvis du finder en tøjmodel, som bliver en klassiker på markedet.

 

Råd om hvordan du bedst beskytter din private økonomi mod, at din virksomheds kreditorer kan kræve, at du skal gå fra hus og hjem, hvis det måtte gå galt. For de fleste vil det være en god ide at oprette et ApS - det kræver en startkapital/startværdier for mindst kr. 125.000 - og det indebærer, at du ikke hæfter personligt for gælden til virksomhedens kreditorer, medmindre du konkret vælger at kautionere eller hæfte herfor eksempelvis kræver mange banker, at du hæfter personligt for bankgælden i virksomheden, i hvert fald i startfasen.

 

Jeg synes også, at du skal vælge at få lavet en anpartshaveroverenskomst, selvom du starter virksomheden med din egen datter - en anpartshaveroverenskomst er jeres indbyrdes aftale om, hvordan I skal forholde jer, hvis en af f.eks. bliver uarbejdsdygtig/syg eller en af jer ikke længere ønsker at deltage i virksomheden - måske synes du det umiddelbart er unødvendigt men det er vigtigt at forebygge evt. konflikter, også i familien.



Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du måtte have flere spørgsmål.

 

I ønskes held og lykke herfra.



 



Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lillie
Ta'' et kig på http://www.startvaekst.dk/
Der kan du finde svar på en del spørgsmål og, bedst af alt, få gratis, personlig rådgivning.
Da jeg startede for 1 1/2 år siden, brugte jeg først adskillige aftener på at lave en forretningsplan der holdt vand, og fik derefter en rådgiver i væksthuset i mit område. Denne rådgiver satte mig i kontakt med en advokat som udover at hjælpe mig med opstarten, også hjalp mig med at få afsluttet mit daværende ansættelsesforhold (konkurrenceklausul osv.)
Held og lykke!

Venlig hilsen Brian

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Først og fremmest må man jo stille spørgsmålet "Hvor holder I til hende". Det næste er så at den rådgivning som man kan købe sig til via iværksætterpakker m.v. ikke altid er tilstrækkelig og god nok. Det kan jeg jo se når de efterfølgende kommer inde i virksomhedsprocessen.  

Som nystartet kan man lige så godt få den rette ejerstruktur på plads med det samme og derved undgå at afholde unødige omkostninger efterfølgende .

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lillie,

Enig med Bent, der bør findes en rådgiver, der kan hjælpe med setup, så det er rigtigt fra start af-det bedste er at mødes med denne-evt efter indledende telefonsamtaler, så ideer og begges forhold er afklaret og rådgiveren har noget at arbejde med.

Du er velkommen til at ringe eller maile, vh Jon jst@lett.dk, 82282032

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)